اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده لشکر 22 بیت‌المقدس کردستان:

عملیات بیت‌المقدس وحدت ارتش و سپاه را نمایان ساخت

خبرگزاری فارس: فرمانده لشکر 22 بیت‌المقدس کردستان عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس را نتیجه همت نیروهای جان برکف ارتش و سپاه خواند و آن را نماد عینی وحدت بین این دو نیروی مخلص دانست.

عملیات بیت‌المقدس وحدت ارتش و سپاه را نمایان ساخت

سردار حمزه فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس توسط قرارگاه مشترک سپاه و ارتش برای آزادسازی خرمشهر طراحی شد و اتفاق‌نظر در مورد اجرای این عملیات وجود داشت.

به گفته این فرمانده دوران دفاع مقدس، علاوه بر نیروهای ارتش و سپاه، مردم عادی نیز از 52 شهر ایران به‌صورت خودجوش در این عملیات شرکت داشتند.

وی با عنوان اینکه رژیم بعث عراق برای ماندن در خرمشهر و تصرف خوزستان آمده بود، یادآور شد: این رویا به وسیله نیروهای سپاه و ارتش به کابوسی وحشتناک تبدیل شد و آنان با وضع فاجعه‌باری به کشورشان رانده شدند.

فلاح تلاش رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس و تکیه بر ایمان و اعتقاداتشان را مانع از اهداف رژیم بعث و حفظ خوزستان و باز پس‌گیری خرمشهر دانست و گفت: ایمان و اعتقاد به ارزش‌های اسلامی قدرت رزمندگان در مقابله با 32 کشور جهان در قالب عراق را صدچندان کرده بود.

فرمانده لشکر 22 بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: در صورت سقوط ایمان و تضعیف اعتقادات رزمندگان، ایران اسلامی سقوط کرده بود اما اکنون از عزتی و عظمتی مثال‌زدنی در دنیا برخوردار است.

وی در ادامه عملیات بیت‌المقدس را یادآور شد و گفت: عراق که در عملیات فتح‌المبین شکست خورده بود تمامی نیروهای خود را برای حفظ خرمشهر متمرکز کرد.

فلاح اضافه کرد: سنگربندی در داخل شهر خرمشهر با استفاده از امکانات و منازل شخصی مردم توسط کارشناسان اروپایی به‌ویژه کشورهای ایتالیا و نروژ از دیگر اقدامات عراق برای حفظ این شهر بود و حتی از این برنامه برای جذب اعتبارات و امکانات کشورهای عربی نیز استفاده می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: با این اوصاف رزمندگان غیور ایران اسلامی با امکانات محدود و تنها با اعتقاد و ایمان کامل بر دشمن غلبه کردند و افتخاری را برای ملت به ارمغان آوردند که تمامی متخصصین جنگ در جهان را به حیرت وا‌داشته بود.

فرمانده لشکر 22 بیت‌المقدس کردستان در پایان غیرت، روحیه ایثارگری و پایمردی رزمندگان و مردم کشور را موجب حفظ، اقتدار و تداوم نظام اسلامی خواند و گفت: با وجود چنین مولفه‌های هیچ کشوری اجازه تجاوز به ایران را به خود نخواهد داد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول