اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فرمانده دوران دفاع مقدس:

عملیات بیت‌المقدس سرنوشت نظام را رقم زد

خبرگزاری فارس: فرمانده سابق سپاه کاشان از عملیات بیت‌المقدس که آزادی خرمشهر را رقم زد به‌عنوان عملیاتی نام برد که سرنوشت انقلاب اسلامی و تثبیت نظام اسلامی را رقم زد.

عملیات بیت‌المقدس سرنوشت نظام را رقم زد

علی‌اصغر رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: فتح خرمشهر، فتح بزرگی بود که نه به‌عنوان فتح یک شهر، یک سرزمین و یا یک بندر بلکه پیروزی اسلام و نابودی تمامی جبهه کفر بود.

وی با اشاره به رمز«یا علی بن ابیطالب (ع)» عملیات بیت‌المقدس افزود: آزادی خرمشهر بعد از 19 ماه، در سومین مرحله از این عملیات و در سوم خرداد سال 61 در حالی به‌دست آمد که رزمندگان اسلام موفق شدند تمامی مواضع و موانعی که طی مدت 19 ماه گذشته توسط آمریکا، اروپا و استکبار جهانی ایجاد شده بود یکی پس از دیگری از میان برداشته و خرمشهر را از چنگال سربازان رژیم بعث عراق آزاد کنند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمن، خرمشهر را تبدیل به دژی تسخیرناپذیر کرده بود، بیان داشت: قبل از فتح خرمشهر، یکی از سران کشور مصر در بازدید از خرمشهر گفته بود ایرانی‌ها امکان ندارد بتوانند خرمشهر را از عراق پس بگیرند.

رجایی در ادامه با اشاره به سه مرحله‌ای بودن آزادسازی خرمشهر عنوان کرد: مرحله اول عملیات بیت‌المقدس از دهم اردیبهشت‌ماه آغاز شد و در نهایت در مرحله سوم که آخرین مرحله آزادسازی خرمشهر به شمار می‌رفت رزمندگان اسلام توانستند در شب سوم خرداد سال 61 خرمشهر را بازپس گیرند. 

فرمانده سابق سپاه کاشان اضافه کرد: در ساعت 11 صبح روز سوم خرداد نیز رزمندگان اسلام وارد خرمشهر شده و سپس در ساعت 2 بعد از ظهر پرچم مقدس جمهوری اسلامی را بر فراز گنبد و گلدسته مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآوردند.

وی با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس حدود 7 هزار نفر از رزمندگان اسلام به شهادت رسیدند، افزود: در این عملیات، رزمندگان اسلام بیش از 19 هزار سرباز عراقی را به اسارت گرفتند و بیش از 16 هزار سرباز عراقی نیز کشته و مجروح شدند.

رجایی همچنین نقش رزمندگان کاشانی را در آزادسازی خرمشهر حائز اهمیت خواند و گفت: نیروهای رزمنده بسیجی کاشان با سازماندهی در تیپ المهدی، در این عملیات شرکت داشتند و یکصد نفر از بسیجیان کاشانی نیز در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسیدند. 

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول