اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ یک لشگر 16 زرهی قزوین:

نابودی 53 فروند هواپیمای عراق از دستاوردهای عملیات بیت‌المقدس بود

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ یک لشگر زرهی استان قزوین از بین رفتن دو لشگر زرهی عراق، 16 هزار کشته و 17 هزار اسیر عراقی، نابودی 53 فروند هواپیما و سه بالگرد ارتش عراق و منهدم کردن بسیاری از مهمات دشمن را از دستاوردهای عملیات بیت‌المقدس در آزادسازی خرمشهر دانست.

نابودی 53 فروند هواپیمای عراق از دستاوردهای عملیات بیت‌المقدس بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، امیر سرتیپ دوم سیروس نیک‌بخش ظهر امروز در نشست خبری فرماندهان نظامی و انتظامی قزوین که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی خرمشهر، مهم‌ترین هدف رژیم بعث عراق و کشورهای غربی که با تمام توان خود وارد جنگ با نظام جمهوری اسلامی شده بودند را براندازی نظام عنوان کرد و اظهار داشت: کشورهای غربی در ماجرای طبس و امثال آن نتوانستند به نظام مقدس جمهوری اسلامی صدمه بزنند و تنها راه مبارزه را جنگ با نظام نوپای ایران دانسته و در آن نیز شکست خوردند.

وی اظهار کرد: عراق با 12 لشکر و با پشتیبانی کامل شرق و غرب وارد این نبرد سخت شد و با فداکاری رزمندگان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در مرحله اول شکست خورد و در مرحله بعد از خاک کشور بیرون رانده شد.

این مقام مسئول افزود: عملیات بیت‌المقدس، بلافاصله بعد از عملیات فتح‌المبین انجام شد و زمان کمی برای تجدید قوای نیروهای نظامی وجود داشت، به همین دلیل دشمن فکر نمی‌کرد به این سرعت رزمندگان ایران آماده عملیات شوند و این مهم از نقاط برجسته عملیات بیت‌المقدس بود.

نیک‌بخش نتیجه عملیات بیت‌المقدس را بازپس‌گیری پنج هزار و 400 کیلومتر مربع از خاک جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: رزمندگان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی با دعای خیر امام راحل توانستند پس از 19 ماه خرمشهر را آزاد کنند.

وی از بین رفتن دو لشگر زرهی عراق، 16 هزار نفر کشته و 17 هزار اسیر عراقی، نابودی 53 فروند هواپیما و سه بالگرد ارتش عراق و منهدم کردن بسیاری از مهمات دشمن را از دستاوردهای این عملیات مهم برای جمهوری اسلامی ایران در آزادسازی خرمشهر برشمرد.

فرمانده تیپ یک لشگر زرهی استان قزوین ادامه داد: در این عملیات، جمهوری اسلامی ایران به دنیا فهماند که وحدت در بین تمام نیروهای مسلح و بسیجی ایران وجود دارد.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول