اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم کاشان و آران و بیدگل:

وحدت فرماندهی مهم‌ترین شاخصه عملیات بیت‌المقدس بود

خبرگزاری فارس: منتخب مردم کاشان و آران و بیدگل وحدت فرماندهی را مهم‌ترین شاخصه و ویژگی عملیات بیت‌المقدس دانست.

وحدت فرماندهی مهم‌ترین شاخصه عملیات بیت‌المقدس بود

عباسعلی منصوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در عملیات فتح خرمشهر نیروهای نظامی از جمله ارتش و سپاه، جهاد سازندگی، مردم و مجموعه امکانات کشور به‌صورت هماهنگ در راستای طراحی عملیات بیت‌المقدس اقدام کردند.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات و فعالیت‌های مؤثر ارگان‌های مختلف در عملیات فتح خرمشهر بیان داشت: آنچه مسلم است در طراحی عملیات بیت‌المقدس ارتش، سپاه و مسئولان جهاد سازندگی با هم هماهنگ بودند و این وحدت فرماندهی که از اصول مهم جنگ است، عامل تعیین‌کننده در فتح خرمشهر بود.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، بررسی ابعاد و زوایای مختلف عملیات بیت‌المقدس را نیازمند بررسی در حوزه‌های تخصصی توسط متخصصان بخش‌های سهیم در این عملیات دانست و افزود: ارگان‌ها و نهادهای مختلف با انجام صحیح وظایف محوله خود در فتح خرمشهر سهیم بودند.

منصوری در ادامه با تشریح بخشی از اقدامات نظامی صورت‌گرفته در عملیات بیت‌المقدس خاطرنشان کرد: با انتصاب شهید صیاد شیرازی به فرماندهی نیروی زمینی ارتش که مستحکم‌تر شدن وحدت بین ارتش و سپاه را به دنبال داشت، شاهد انجام و شکل‌گیری عملیات‌هایی چون طریق‌القدس، ثامن‌الائمه و فتح‌المبین بودیم که شیرازه دشمن را از هم پاشید و در این هنگام بود که عملیات سرنوشت‌ساز بیت‌المقدس اجرا شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به توان مضاعف نیروی زمینی به دلیل تقویت دو بعد نظامی و اعتقادی در آن تصریح کرد: طرح الحاق نیرو به‌عنوان یکی از بخش‌های فوق‌العاده مهم این عملیات توسط نیروی زمینی شکل گرفت.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، شکار تانک‌های دشمن، جابجایی نیرو، حمل مجروح و مهمات و ایجاد فاصله بین یگان‌های خط مقدم و پشتیبانی دشمن را از جمله اقدامات نیروی هوایی ارتش در عملیات فتح خرمشهر برشمرد و یادآور شد: پدافند نیروی هوایی ارتش با حفاظت نیروهای خط مقدم خودی و منهدم کردن هواپیماهای دشمن نقش مؤثر و بسزایی در این عرصه از خود نشان داد.

به گفته وی، نیروی دریایی نیز با اعزام تکاور و انجام اقدامات خاص و هماهنگ با نیروی هوایی و زمینی نقش خود را در آزادی خرمشهر به خوبی ایفا کرد.

انتهای پیام/ع20/غ4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول