اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور حضور در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی صورت می‌گیرد

آموزش نیروی انسانی تحصیلکرده در مساجد قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قزوین گفت: آموزش نیروی انسانی تحصیل کرده برای حضور در عرصه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی از سوی مساجد، دستاوردهای بزرگی به دنبال دارد.

آموزش نیروی انسانی تحصیلکرده در مساجد قزوین

حجت‌الاسلام محمدتقی بهبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بهره‌وری یک موضوع فراگیر است که به تمام بخش‌های کشور مربوط می‌شود.

وی بهره‌وری را بهینه‌سازی و حداکثر استفاده کردن از حداقل امکانات تعریف کرد و گفت: پیاده‌سازی این تعریف، هنر است.

این مقام مسئول عنوان کرد: 80 هزار مسجد در سراسر کشور وجود دارد که آمار مهمی است و در رأس مساجد، هیئت امنا و ائمه جماعات هستند که با آموزش مناسب توسط آنها می‌توان درست مصرف کردن را به مردم آموزش داد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین تصریح کرد: باید مساجد و کانون‌های فرهنگی مساجد، کانونی برای ارتقای بهره‌وری باشند اما متأسفانه در بسیاری از مساجد این امکان فراهم نشده، هر چند که برخی از مساجد در این زمینه پیشرو هستند.

وی اظهار کرد: هزار و 300 مسجد در استان قزوین وجود دارد که بسیاری از آنان به صورت فعال، نیروی انسانی تحصیل کرده را آموزش داده و آنها را برای حضور در عرصه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی مساجد آماده می‌کنند که این کار دستاوردهای بزرگی به دنبال دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استفاده از پنجره‌های دوجداره، شیرهای الکتریکی و لامپ‌های کم‌مصرف را از روش‌های افزایش بهره‌وری در مساجد عنوان کرد.

بهبودی افزود: خداوند متعال در قرآن اسراف‌کنندگان را برادران شیطان نامیده است و فرموده: "بخورید و بیاشامید اما اسراف نکنید".

این مسئول در ادامه به کلمه تبذیر که در قرآن آمده است، اشاره کرد و افزود: تبذیرکننده از اسراف‌کننده نیز گناهش سنگین‌تر است و به کسی که مال و سرمایه‌اش را بدون هیچ حساب و کتابی خرج می‌کند، گفته می‌شود.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول