اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد چناران خبر داد

فعالیت 21 کانون فرهنگی در مساجد شهرستان چناران

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان چناران گفت: در دولت‌های نهم و دهم 20 کانون مساجد راه‌اندازی شده که با احتساب کانون فعال قبلی 21 کانون فرهنگی مساجد در شهرستان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 21 کانون فرهنگی در مساجد شهرستان چناران

حسین عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چناران اظهار کرد: از این تعداد کانون تاسیس شده و فعال فقط یک کانون در شهر چناران و مابقی در روستاها فعالیت فرهنگی می‌کنند که در صدد افزایش کانون‌های شهری هستیم.

وی افزود: طبق دستورالعمل توسعه کانون‌های مساجد در روستاها در حال تلاش هستیم که در شهر متاسفانه با مشکل مکان رو به رو هستیم که در حال پی‌گیری و احداث کانون هستیم.

عباسی به انجمن‌های فعال هنری شهرستان اشاره کرد و گفت: هفت انجمن هنرهای تجسمی، موسیقی، خوش‌نویسی، شعر‌، و ... از انجمن‌های فعال هنری شهرستان بوده که این انجمن‌ها اعتبار خاصی ندارند و با کمک اداره فرهنگ و ارشاد فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره ارشاد چناران گفت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری و علوم قرآنی در قالب تفاهم‌نامه اجرایی و به کانون هنرمندان و موسسه قرآنی واگذار می‌شود.

وی افزود: جشنواره علوم و هنرهای قرآنی، تجلیل از خادمان قرآن و حمایت از نمایشگاه و محافل قرآنی از جمله برنامه‌های اجرایی شهرستان در حوزه قرآن است.

عباسی به مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال 85 در حاشیه سفر اول هیئت دولت به شهرستان این مجتمع مصوب شد که فقط 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر راکد و محلی برای تجمع افراد معتاد و هم‌چنین سرقت برخی وسایل این مجتمع نیمه تمام شده است.

وی افزود: با توجه به سفرهای مختلف مسئولان کشور و استانی از جمله استاندار خراسان‌رضوی و قول مساعد اختصاص بودجه برای تکمیل این مجتمع ولی هیچ‌ گونه اقدام و مساعدتی نشده است و تکمیل این مجتمع برای اداره ارشاد دغدغه‌ای جدی است.

عباسی گفت: برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان بیش از 800 میلیون تومان دیگر نیاز است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چناران تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که در شهرستان موجود است این مجتمع نیاز جدی است و در حال حاضر هنرمندان شهرستان در یک فضای 60 متری که در شأن هنرمندان نیست مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول