اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌‌های خوزستان:

غفلت از نشر ارزش‌های دفاع مقدس نگران کننده است

خبرگزاری فارس: مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: غفلت و بی خبری در نشر و دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس که هم اکنون در جامعه وجود دارد، تأسف بار و نگران کننده است.

غفلت از نشر ارزش‌های دفاع مقدس نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی ظهر امروز در اختتامیه جشنواره علمی، فرهنگی، ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز بر ترویج فرهنگ ایثار تأکید کرد و اظهار داشت: غرب درباره جنایات خود در جنگ جهانی دوم سال‌هاست فیلم می‌سازد و ادبیات تولید می‌کند این در حالی است که ما با وجود هشت سال دفاع مقدس در این زمینه آن طور که شایسته است کاری نکرده‌ایم.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و روایاتی از ائمه معصوم (ع) درباره ایثار، تصریح کرد: مظلومیت و ایثارگری مردم خوزستان و دیگر استان‌های مرزی جز در پیشگاه خداوند قابل تشخیص نیست.

شفیعی ادامه داد: جنگ قواعد خودش را دارد اما اینکه همه موجودیت یک ملت در عرصه‌های مختلف مورد هجوم قرار گیرد و زنان و کودکان عملا در جنگ قرار گیرند و خانه‌ها به مثابه سنگر تلقی شود، در تاریخ سابقه ندارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید چمران اهواز تأکید کرد: اگر تاریخ دفاع مقدس برای نسل‌های متوالی گفته نشود خیانتی بزرگ به آرمان‌‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

وی به تشریح نمونه‌هایی از مصادیق مظلومیت ایران در جنگ پرداخت و گفت: اوج غربت و تنهایی ملت ایران در سال 1359 مانند غربت اصحاب حضرت سید الشهدا(ع) در شب عاشوراست. همان زمانی که از کوچک‌ترین امکانات برای ملت ما دریغ کردند در حالی که کشور متجاوز را به همه نوع سلاح و امکانات مجهز کرده بودند.

شفیعی با اشاره به اینکه دشمن برای فتح خوزستان سه روز و برای اشغال تهران یک برنامه هفت روزه تنظیم کرده بود، افزود: جوانان ما با ایثار و ازخودگذشتگی زنجیرهای تانک‌های عراق را در خوزستان با بدن‌های خود متوقف کردند.

وی بار دیگر با تأکید بر ضرورت انتقال فرهنگ ایثار در جامعه و به نسل‌های آینده، گفت: در جشنواره‌های این چنینی باید روح بلند ارزش‌های دفاع مقدس، روح ایثار و شهادت حاکم باشد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌های خوزستان با اشاره به اینکه برخی جشنواره‌های فرهنگی فاقد استانداردهای اخلاقی هستند، تصریح کرد: اما آنجا که یک جشنواره با تابلوی ایثار و شهادت به میدان می‌آید، باید روحیه شهادت‌طلبی و ایثار در فضای آن وجود داشته باشد.

شفیعی به شهدای جهاد علمی اشاره کرد و آنان را مصداق بارز ایثار دانست و گفت: روزی شهدای ما لباس رزم بر تن داشتند و میدان و سنگر را مدیریت کردند و امروز جوانان مان باید در دانشگاه‌ها این فضا را ایجاد کنند تا بتوان حرکتی جدید خلق کرد.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول