اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالگرد فتح خرمشهر صورت می‌گیرد

تشییع پیکر پاک 96 شهید دفاع مقدس در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: در سالگرد فتح خرمشهر پیکر پاک 96 شهید دفاع مقدس در فارس تشییع می‌شود.

تشییع پیکر پاک 96 شهید دفاع مقدس در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسن خلیلی بعد از ظهر امروز در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 400 برنامه در سطح استان فارس برای بزرگداشت روز مبارک سوم خرداد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تشییع پیکر مطهر 96 شهید دوران دفاع مقدس در 19 شهرستان کشور، مسابقه رادیویی، برگزاری 50 عنوان برنامه در نواحی مختلف سپاه و بسیج این استان، رونمایی و نقد کتاب حفره‌های روی پیشانی در مرودشت، برگزاری مسابقه انشانویسی دانش‌آموزی با همکاری آموزش و پرورش این استان، برگزاری کارگاه آموزش فیلم‌سازی با موضوع دفاع مقدس، صبح‌گاه مشترک با حضور مسئولان استانی در محل انبار غله، از برنامه‌های کشوری و استانی به مناسبت این روز بزرگ است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه در عملیات آزادسازی خرمشهر سه گردان پیاده از فارس حضور داشتند، بیان داشت: این‌که امام(ره) فرمودند، «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، یک دنیا تعبیر با خود دارد.

خلیلی ادامه داد: آن زمان در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش ایران بهم ریخته و سپاه نیز تازه تشکیل شده بود، که خرمشهر مورد محاصره دشمن قرار گرفت.

وی اضافه کرد: به نظر بعید بود که بتوان خرمشهر را از دشمن باز پس گرفت چرا که موانع طبیعی از یک سو، و موانع دستی دشمن مانند میدان‌های مین از سوی دیگر و همچنین نیروهای بسیار دشمن در حمله به خرمشهر از ضلع سوم فشار فراوانی را به نیروهای ایران وارد می‌کرد.

این یادگار دفاع مقدس افزود: چیزی که در این میدان پیروزی را به ارمغان آورد، نیروی عقیدتی و آرمانی مردم با امدادهای غیبی الهی بود که باعث این کار خارق‌العاده شد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول