اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک رزمنده دوران دفاع مقدس:

دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم از خاطره و یادبود است

خبرگزاری فارس: یک رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: ‌دوران دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای عظیم سراسر خاطره و یادبود است.

دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم از خاطره و یادبود است

حمید ارجمندفر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر در دوران دفاع مقدس با استفاده از بسیج عمومی نقطه عطفی در این دوران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس با حضور بسیج در کنار ارتش و سپاه شکل گرفت، افزود: بسیج عمومی نیروهای مسلح موجب انجام این عملیات و باز پس‌گیری قسمت اعظمی از استحکامات دشمن در داخل کشور ایران شد.

استاد دانشگاه زنجان با اشاره به تغییر سرنوشت جنگ پس از انجام این عملیات در خرمشهر خاطرنشان کرد: فتح قله‌های جدید از دیگر موفقیت‌های دیگر در دوران دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه این عملیات با یکپارچگی و وحدت همه نیروها تحقق یافت، افزود: ارتش، بسیج و سپاه در این عملیات افتخارآفرینی کردند.

* صف‌آرایی در برابر تجاوز دشمن از ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس بود

ارجمندفر با اشاره به وجود تخصص و اراده در رزمندگان اسلام یادآور شد: صف‌آرایی در برابر تجاوز دشمن از دیگر ویژگی‌های این عملیات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه خاطرات دوران دفاع مقدس ناگفته‌های بسیاری در خود دارد، افزود: ‌این دوران به عنوان گنجینه‌ای عظیم سراسر خاطره و یادبود از عزیزانی است که سنگرهای جبهه را به زندگی در راحتی و آسایش ترجیح دادند.

ارجمندفر با اشاره به نحوه شهادت شهید ابوالفضل مجینه یادآور شد: این شهید بزرگوار با چشمانی باز، مشت‌هایی گره کرده و بازوانی از بدن فاصله گرفته به درجه رفیع شهادت رسید.

وی با بیان اینکه با مطالعه وصیت‌نامه این شهید رمز شهادتش به خوبی آشکار می‌شود، افزود: در وصیت‌نامه این شهید آمده است که اگر با چشمانی باز شهید شدم بدانید که این راه با چشمانی باز انتخاب کرده و اگر مشتم گره زده بود بدانید که این راه را با اراده خود انتخاب کرده و در مقابل دشمن با اراده قوی ایستادگی کرده و اگر با بازوانی جدا از بدن یافتیدم بدانید که هیچ چیزی از این دنیا با خود نمی‌برم و جان خود را فدای میهنم کرده‌ام.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول