اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان بازیگر تئاتر:

طراحی لباس در تئاتر اصفهان جایگاهی ندارد

خبرگزاری فارس: کارگردان بازیگر تئاتر گفت: طراحی لباس در تئاتر اصفهان جایگاهی ندارد، به گونه‌ای که تکرار گریبان‌گیر این هنر شده است.

طراحی لباس در تئاتر اصفهان جایگاهی ندارد

رضا رایحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بر سر راه طراحی لباس تئاتر مشکلات بسیاری وجود دارد.

وی افزود: طراحان لباس در اصفهان، به دلایلی ممکن است با مشکلاتی در میانه راه مواجه شوند به همین دلیل طرح‌هایی را ارائه می‌دهند که ارزان قیمت باشد و هزینه زیادی را بر دوش تهیه‌کننده نگذارد اما مشکل جایی است که گاهی تئاتر و یا فیلم نیازمند هزینه بسیاری است که در این صورت حمایتی از آن نمی‌شود.

کارگردان بازیگر تئاتر در ادامه بیان داشت: استفاده از پارچه‌های ارزان قیمت، تغییر ناگهانی طرح با توجه به محدودیت بازار و هماهنگی با امکانات، آشنایی با اجتماع شاخص‌هایی هستند که یک طراح حرفه‌ای لباس باید به آن توجه داشته باشد.

وی گفت: نه تنها طراح لباس بلکه همه کسانی که برای موفقیت یک نمایش تلاش می‌کنند، باید با تمام انرژی فکری و فنی خود تلاش کنند و با رضایت خاطر تماشاگران و مشتاقان نمایش رو به رو شوند.

رایحی با اشاره به اینکه، در هنرهای مختلف مشکلاتی وجود دارد، بیان داشت: در تئاتر هم مثل بسیاری از هنرها مشکلاتی وجود دارد، که سبب کاهش کیفیت در کار هنری می‌شود، اما گاهی برخی از افراد با ناکارآمدی و بی‌خردی مشکلات بیشتری را برای هنرمندان می‌تراشند.

وی تصریح کرد: هر روزه در سراسر ایران تئاترهای مختلفی به نمایش درمی‌آید و فیلم‌های مختلفی اکران می‌شود، اما  نوشته‌ها و ارزش‌گذاری‌های منتقدان هستند که رتبه‌ تئاتری را ایجاد می‌کنند.

بازیگر تئاتر اضافه کرد: منتقدان باید خود را در جایگاه عادلانه‌ای قرار دهند تا سطح توقع‌ها و انتظارات بالا نرود، هم‌چنین نظرات اندیشمندانه و متذکرانه‌اش مخدوش نشود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول