اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول شورای نظارت مرکز هنرهای نمایش ایران:

کمبود آموزش تئاتر در استان‌ها احساس می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول شورای نظارت مرکز هنرهای نمایش ایران گفت: مشکلات تئاتر صرفا مختص به یک نقطه خاص نیست و مهم‌ترین آن در حال حاظر کمبود آموزش است.

کمبود آموزش تئاتر در استان‌ها احساس می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حمید کرمی‌بروجنی ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی تئاتر در شهرستان جیرفت، بخش عمده کمبودهای تئاتر را در حوزه نمایشنامه و همطراز با آن کارگردانی دانست.

وی اظهار داشت: نبود متن نمایشنامه با آموزش و منابع آموزش، تربیت و پژوهش قابل تأمین است.

این مسئول راهکارهای بهبود وضعیت تئاتر را تعامل دو طرفه میان مرکز تهران و منطقه ذکر کرد و افزود: باید برای اعزام استاد به استان کرمان در راستای رفع نیاز آموزش هنرجویان متعهد و یا فرستادن نیروهای تحصیلکرده و با تجربه تئاتر در یک قالب تعریف شده به تهران برای بازآموزی و رفع ایرادها اقدام کرد.

کرمی‌بروجنی تصریح کرد: ارتباط با تهران نباید صرفا در حوزه اخبار تئاتر و رویدادهای ملی و کشوری باشد، بلکه باید فراتر از این به ویژه در بخش به‌روز بودن و در جریان وقایع روز تئاتر قرار گرفتن نیز مد‌نظر باشد.

وی ادامه داد: در حوزه ادبیات نمایشی با توجه به انتشار پژوهش‌ها و منابع علمی خوب «ترجمه و تألیف» گام‌های مثبتی برداشته شده است.

کارشناس مسئول شورای نظارت مرکز هنرهای نمایش ایران عنوان کرد: اما با توجه به اینکه کارگردانی فاقد پارامتر و معیار مشخصی است و در عرصه منابع مکتوب توان پیشبرد کافی و لازم بدون حضور استاد برای هنرجو را ندارد، شدیدا وابسته به امر تجربی و عملی شده است.

کرمی‌بروجنی ادامه داد: رفع نواقص در این بخش با کمک گرفتن از استادان باتجربه و آگاه میسر می‌شود، بنابراین باید تلاش کرد تا در این زمینه بیشتر کار شود.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول