اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل درگذشت پیشکسوت تئاتر بوشهر

برنامه‌های بزرگداشت اردیبهشت تئاتر بوشهر لغو شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با توجه به همزمانی درگذشت زنده‌یاد امیری با برنامه‌های بزرگداشت اردیبهشت تئاتر ایران در بوشهر به احترام آن مرحوم تمام برنامه‌ها لغو شد.

برنامه‌های بزرگداشت اردیبهشت تئاتر بوشهر لغو شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر یونس محمدی پیش از ظهر امروز در آیین بزرگداشت زنده‌یاد رمضان امیری پیشکسوت هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: هم‌اکنون بصیرت‌افزایی و هنر ملازمت غیرقابل انکاری دارند که حلقه پیوند آن بی‌شک تولد تعهد در ذهن هنرمند است.

سید یونس محمدی یادآور شد: هنر دریچه دل به سمت معرفت است و هنرمند حامل علم حضوری و عینی این مهم است بر همین اساس یکی از ابزارهای ماندگاری نشر و ترویج فرهنگ دینی، هنر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: هنرمند در پرداختن به معضلات اجتماعی از سطح به عمق نفوذ کرده و بر اساس یافته‌های پژوهشی و ظرافت‌های هنری، اثری را خلق می‌کند که از تاثیرگذاری بسیار بالایی برخوردار است.

محمدی اضافه کرد: هنرمند با تولید آثار خود مردم و مسئولان را نسبت به خطرات بالقوه و حتی بالفعل موجود در جامعه حساس‌تر کرده و به تکاپوی بیشتری وا می‌دارد.

وی با تسلیت درگذشت این هنرمند متعهد و نام آشنای بوشهری به مردم این استان ادامه داد: زنده‌یاد امیری دارای ویژگی‌های خاصی بود که پیوند او با هنرمندان را عمق بخشیده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: امیری با وجود اینکه مسئولیت اجرایی در قبال هنرمندان نداشت اما برای تسهیل فعالیت این قشر بویژه زمانی که مجتمع فرهنگی و هنری بوشهر بدلیل مسایل مالکیتی چند روزی پلمپ شده بود در کنار مسئولان این اداره تلاش وافری برای برون رفت از وضعیت موجود انجام داد.

محمدی با اشاره به اینکه زنده‌یاد امیری عمر خود را وقف خدمت به جامعه هنری بوشهر کرده بود افزود: امیری حق استادی بر گردن بسیاری از هنرمندان این استان دارد.

وی اظهار داشت: صداقت، امانت‌داری، تعهد و احساس مسئولیت در قبال اهالی هنر و خانواده به صورت توأمان از ویژگی‌های بارز زنده‌یاد امیری است.

محمدی گفت: امیری یک شخصیت فرهیخته و دلسوز برای جامعه هنری استان بوشهر بود.

وی با قدردانی از اهالی هنر برای پاسداشت نام و یاد مرحوم امیری افزود: با توجه به همزمانی درگذشت زنده‌یاد امیری با برنامه‌های بزرگداشت اردیبهشت تئاتر ایران در بوشهر به احترام آن مرحوم تمام برنامه‌ها تعطیل شد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول