اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قطب‌الدین صادقی

آیین اردیبهشت تئاتر خراسان‌شمالی برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم اردیبهشت تئاتر در خراسان‌شمالی با حضور قطب‌الدین صادقی، هنرمند برجسته تئاتر و تقدیر از فعالان هنرهای نمایشی استان برگزار شد.

آیین اردیبهشت تئاتر خراسان‌شمالی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌شمالی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم اردیبهشت تئاتر؛ مقوله هنر را برنده‌ترین و رساترین ابزار تأثیرگذار در حفظ و اشاعه فرهنگ و آداب و رسوم هر جامعه نام برد و با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در این باره بر اثر‌گذاری این مهم تأکید کرد.

حسین‌ ثابت‌قدم‌وحید هنر تئاتر را در میان رشته‌ها و گرایش‌های مختلف هنری دارای نقش ویژه‌ای خواند و از آن به عنوان زیر‌بنای فرهنگ یاد کرد.

وی افزود: توجه به این فرهنگ نشانگر رشد اجتماعی و فرهنگی هر جامعه است و با بهره‌گیری از متن قوی، حس و بیان بازیگر، طراحی صحنه و دکور مناسب، موسیقی، نور و رنگ می‌تواند در ذهن مخاطب خود ماندگار شود و بازتاب‌های مثبت اجتماعی را در جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هنر تئاتر در خراسان‌شمالی علیرغم وجود استعدادهای ارزنده و تلاش‌های فراوان هنوز با نقطه مطلوب و ایده آل فاصله دارد، چند نکته را برای رشد این هنر در استان مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: شناخت مردم و نیاز مخاطبان و تولید کار بر اساس دغدغه، سلیقه و ظرفیت مخاطبان، رمز ماندگاری هنر تئاتر در این خطه از کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با تاکید بر تولید اثر نمایشی بر اساس نمایشنامه‌ای قوی، حمایت معنوی و مادی مسئولان این حوزه از هنر و هنرمندان تئاتر را سبب رشد بیش از پیش این حوزه دانست.

وی با بیان اینکه هنر تئاتر ایجاد انسجام، دلگرمی و باروری روحیه امید به آینده در مردم است، هنرمندان، دست‌اندر‌کاران و اصحاب این عرصه را به همدلی و اتحاد توصیه کرد.

ثابت‌قدم‌وحید به برنامه‌های محوری حوزه تئاتر در سال جاری اشاره کرد و تقویت ساختار انجمن هنرهای نمایشی استان و تأسیس و راه‌اندازی شعبه‌های شهرستانی بجنورد براساس آیین‌نامه ابلاغی را از اهم این برنامه‌ها نام برد.

وی گفت: تشکیل شورای سیاست‌گذاری هنرهای نمایش و کمیته‌های مشورتی، پژوهشی و آموزشی هنرهای نمایشی، توجه به زیرساخت‌های تئاتر مانند احداث تئاتر شهر، انتشار نشریه تخصصی تئاتر، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای تئاتر استان و تأکید بر امر آموزش علمی هنرهای نمایشی از برنامه‌های این حوزه است.

ثابت‌قدم‌وحید همچنین پی‌گیری احداث دانشکده تئاتر یا رشته تئاتر در دانشگاه‌های استانی و نیز گسترش کمی و کیفی مراکز و آموزشگاه‌های هنرهای نمایشی بر اساس برنامه پنجم توسعه، مراکز فرهنگی هنری و نگاه ویژه به اجرای عمومی تئاتر از طریق تثبیت و شناسنامه‌دار کردن گروه‌های نمایشی را از دیگر سیاست‌ها و اولویت‌های مدنظر در رشد این حوزه در استان برشمرد.

اجرای نقالی داستانی از قهرمان‌های شاهنامه فردوسی و برنامه‌های هنری و همچنین تقدیر از سه پیشکسوت تئاتر و 17 گروه فعال نمایش از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

قطب‌الدین صادقی از هنرمندان، کارگردانان و نیز اساتید تئاتر کشور و سعید زمانیان مدیر کانون تئاتر سیار کشور مهمانان ویژه اردیبهشت تئاتر در خراسان‌شمالی بودند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول