اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان و فعال عرصه تئاتر:

هنرمندان تئاتر به متون خارجی اهمیت دهند

خبرگزاری فارس: یک کارگردان و فعال عرصه تئاتر در اصفهان گفت: در اصفهان اتحادیه و صنف کاری برای هنرمندان وجود ندارد و این یکی از دلایل عدم وجود گروه‎های ثابت تئاتری در اصفهان است.

هنرمندان تئاتر به متون خارجی اهمیت دهند

نجمه رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: هنرمندان عرصه تئاتر در اصفهان تنها با وجود قالبی به نام اتحادیه می‌توانند به فعالیت‌های خود موجودیت ببخشند.

وی در مورد روند تدریس تئاتر در دانشگاه‌ها گفت: تئاتر دانشجویی در دانشگاه‌ها به کاری فوق برنامه تبدیل شده است، که این روند نمی‌تواند برای پیشرفت تئاتر در اصفهان موثر باشد.

کارگردان و بازیگر تئاتر بیان داشت: در برخی از اماکن به طور مرتب یا نامرتب فیلمی نمایش می‌دهند، اما باز هم به طور نسبی کم‌تر پیش‌جلسات نقد و بررسی یا میزگرد هنری برگزار می‌شود.

وی در بیان اینکه تئاتر اصفهان به مدیریت متخصصانه و حمایت مالی و معنوی نیازمند است، گفت: تئاتر در اصفهان نیازمند شرایطی است که هنرمندان خود را نسبت به فعالیت‌های هنری متعهد بدانند و هنر تئاتر شغل اول آنها محسوب شود.

رضایی با بیان یکی دیگر از مشکلاتی که تئاتر را به انزوا کشیده است، گفت: عدم اجرای متون خارجی توسط  هنرمندان تئاتر اصفهان یکی دیگر از این مشکلات است.

وی ادامه داد: هنرمندان در راستای ارتقای سطح دانش خود لازم است که به متون خارجی نیز بپردازند و تفاوت‌ها را درک کنند.

این کارگردان تئاتر در پایان دلایل افت تئاتر در اصفهان را برشمرد و اضافه کرد: یکی از دلایل عقب‌ماندگی تئاتر در اصفهان را کمبود سالن‌های تئاتر دانست به گونه‌ای که اصفهان تنها سه سالن تئاتر دارد که هر کدام از آنها زیر نظر یک ارگان مدیریت می‌شود و هیچ هماهنگی بین آنها موجود نیست.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول