اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت تئاتر در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

خبرگزاری فارس: اردیبهشت تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور هنرمندان تئاتر این استان در مجتمع آزادی یاسوج برگزار شد.

اردیبهشت تئاتر در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز در این مراسم از فعالان عرصه تئاتر استانی که در جشنواره‌های مختلف حائز رتبه‌های برتر شده بودند، تقدیر شد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با بیان اینکه اردیبهشت تئاتر به مدت 5 سال است که در استان ما برگزار می‌شود ابراز داشت: این برنامه به همت اداره کل هنرهای نمایشی در ماه اردیبهشت برگزار می‌شود که هر روز یک استان این برنامه را انجام می‌دهد.

مهدی ابدالی گفت: در این برنامه که از 10 نفر از فعالان عرصه تئاتر استانی تجلیل شد، بهانه‌ای است برای قدردانی از این عزیزان و لزوم اهمیت به هنر تئاتر استانی در کنار دیگر رشته‌های هنری.

وی ملاک انتخاب برگزیدگان این برنامه را زحمات آن‌ها در جشنواره‌های تئاتر استانی، حضور در جشنواره فجر و فعالیت در جشنواره‌های مختلف تئاتر عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم که تجلیل از این هنرمندان منشا خیر و تحولی برای سایر هنرمندان رشته تئاتر در استان باشد.

 معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با بیان این‌که این برنامه در سال گذشته در شهرستان دنا برگزار شد، گفت: با برگزاری این جشنواره در شهرستان‌ها مخالف هستیم چون تمرکز امکانات و تجهیزات در مرکز استان بیشتر از سایر شهرستان‌ها است و برگزاری این برنامه‌ها بیشتر مورد استفاده هنرمندان قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر تقویت هنر در سراسر استان افزود: در بحث تقویت هنر در شهرستان‌ها باید هزینه کرد ولی برگزاری چنین برنامه‌های در مرکز منجر به معرفی استان و هنرمندان ما خواهد شد.

 ابدالی درخصوص دیگر برنامه‌های تئاتر استان اظهار داشت: فراخوان آثار آیین‌های نمایشی در فرهنگ رضوی به صورت ملی توزیع شده که معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خود را برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره در پایان شهریورماه آماده می‌کند.

 معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: 10 مهرماه سال جاری به استقبال جشنواره تئاتر استانی می‌رویم که شاهد حضور گروه‌های مختلف تئاتر استانمان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بودجه و زیرساخت ایجاد پلاتوهای نمایش ابتدا باید تامین شود، تصریح کرد: مدیرکل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با جدیت پیگیر این موضوع هستند که امیدواریم بتوانیم در آینده شاهد وجود پلاتو در شهرستان‌های استان باشیم.

 ابدالی از ساخت یکی از بزرگترین سالن‌های تئاتر غرب کشور در یاسوج خبر داد و افزود: ما به عنوان خادمان فرهنگی در کنار دیگر مدیران فرهنگی وظیفه داریم که فضای فرهنگی را فراهم کنیم.

 معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با بیان اینکه مخاطبان تئاتر در استان ما نسبت به گذشته رشد داشته است، ابراز داشت: در سال گذشته بیش از 15 تئاتر عمومی داشتیم که باعث بالا رفتن میزان مخاطبان تئاتر در استان شده و امیدواریم با توجه به اقدامات و حمایت‌های صورت گرفته در بخش تئاتر شاهد فزونی و استقبال بیش از پیش مخاطبان تئاتر باشیم.

 در ادامه رئیس انجمن تئاتر استان با بیان اینکه این برنامه با حضور سرپرستان گروه‌های مختلف تئاتر برگزار شد، اظهار داشت: این برنامه جشن تئاتری‌های ایران است که به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز برگزار شد.

رضا گشتاسب با بیان این‌که در این برنامه از هنرمندان فعال عرصه تئاتر در سال گذشته تقدیر شد، افزود: امسال هم به رسم سال‌های گذشته در مراسم پایانی این جشنواره از پیشکسوتان عرصه تئاتر استانی نیز با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر شد.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول