اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان و مدرس تئاتر:

اصفهان همواره از قطب‌های بزرگ تئاتر کشور بوده است

خبرگزاری فارس: کارگردان و مدرس تئاتر گفت: اصفهان علاوه بر اینکه در تمام ابعاد فرهنگی و معماری پیشتاز بوده، در هنر تئاتر نیز همواره یکی از قطب‌های بزرگ جهان بوده است.

اصفهان همواره از قطب‌های بزرگ تئاتر کشور بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان اردشیر صالح‌پور در آیین اردیبهشت تئاتر ایران که در تالار فرشچیان اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه هنر در روح اصفهان دمیده شده است، اظهار داشت: اصفهان از دوره صفویه خاستگاه تئاتر بوده است و زمانی که تهران در دوره قاجار پایتخت قرار گرفت تئاتر تهران را نیز تغذیه می‌کرد.

وی اصفهان را سرمه چشم هنر جهان برشمرد و تاکید کرد: هنر تئاتر اصفهان در دوره‌ای با کم لطفی رو به رو شد و اکنون با توجه به پتانسیل سرشار اصفهان اگر مورد کوچک‌ترین پشتیبانی‌ها قرار گیرد، به طور حتم افق‌های خوبی را در پیش رو دارد و بار دیگر نه تنها برای اصفهان بلکه برای تمام کشور افتخارآفرینی می‌کند.

کارگردان و مدرس تئاتر تصریح کرد: اصفهان در دوره تئاتر آتشکار در حال جریان‌آفرینی در کشور بود که به دلایل نامعلوم این روند متوقف شد و با کوچ جشنواره بین‌المللی طنز و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از اصفهان جریان تئاتر به نوعی کندتر شد.

وی ادامه داد: این فراز و فرودها بسیار قابل ملاحظه و نیازمند آن است که با همتی دیگرگون این جریان توفنده را دوباره زنده کنیم و تئاتر اصفهان را به دوران پرشکوه پیشین بازگردانیم.

صالح‌پور اضافه کرد: تئاتر هنر مادر است که اگر پیشرفت کند می‌تواند دست دیگر هنرها و موسیقی را نیز بگیرد و آنها را رشد دهد.

وی با اشاره به پیشینه اردیبهشت تئاتر گفت: با توجه به اینکه روز جهانی تئاتر مطابق با روز ششم و هفتم فروردین است امکان برگزاری جشن تئاتر در این روز در ایران وجود نداشت، چرا که مراکز فرهنگی هنری ایران در این روزها تعطیل هستند.

کارگردان و مدرس تئاتر بیان داشت: با توجه به اینکه اردیبهشت فصل رویش گیاهان است و معنای آن در زبان پهلوی با حقیقت تئاتر سازگاری دارد، پیشنهاد شد روز تئاتر ایران در این ماه جشن گرفته شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول