اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان اصفهان

رفع مشکلات تئاتر اصفهان از اولویت‌های اداره ارشاد اصفهان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: رفع مشکلات تئاتر اصفهان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های جدی اداره ارشاد اسلامی اصفهان در سال جاری است.

رفع مشکلات تئاتر اصفهان از اولویت‌های اداره ارشاد اصفهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمود شالویی در آیین "اردیبهشت تئاتر ایران" که در تالار فرشچیان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: آنچه در تئاتر معاصر باید مورد توجه هنرمندان تئاتر باشد، پرداختن به ذائقه مخاطبان تئاتر است.

وی افزود: امروزه سالن‌های تئاتر فراوانی در شهرهای کشور ساخته شده و گروه‌های تئاتری بسیاری شکل گرفته اما فعالیت‌های تئاتری رضایت‌بخش نیست.

مدیرکل اداره ارشاد با اشاره به وضعیت تئاتر اصفهان تصریح کرد: زمانی که من با برخی سالن‌های خالی، سرد، غبار گرفته و خالی از تماشاگر اصفهان رو به ‌رو شدم بسیار تعجب کردم چراکه اصفهان در گذشته مهد هنر تئاتر بوده و در این زمینه سابقه طولانی دارد.

وی ادامه داد: پرداختن به مسائل تئاتر اصفهان از برنامه‌های جدی اداره‌کل ارشاد اسلامی اصفهان است که در این راستا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا دیگر شاهد سالن‌های خالی و سن‌های نمایش فاقد بازیگر تئاتر نباشیم.

شالویی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف به جز تئاتر در تالار فرشچیان، تاکید کرد: نگاه ما به حوزه فرهنگی درآمدزایی نیست بلکه تمام هزینه‌ها باید در خدمت هنر باشد.

وی اضافه کرد: بنابراین نخستین اقدام درباره تئاتر اصفهان فعال کردن سالن‌های مختلف تالار فرشچیان است که باید تنها برای هنر نمایش مورد استفاده باشد.

مدیرکل اداره ارشاد اصفهان تاکید کرد: تجهیز سالن‌های تئاتر مربوط به ارگان‌های دیگر به جز اداره ارشاد مورد پی‌گیری جدی قرار می‌گیرد و جلساتی با مسئولان آنها داریم تا نسبت به تجهیز آنها اقدام کرده و چراغ این سالن‌ها را بار دیگر برافروزیم.

وی اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم تا گروه‌های تئاتری را شکل داده و افق‌های جدید در تئاتر بگشاییم.

شالویی با بیان اینکه اداره ارشاد به ارتقای تمام هنرهای مختلف مانند تئاتر، موسیقی، سینما و موارد دیگر به طور هم‌زمان می‌اندیشد، بیان داشت: هر کدام از این هنرها باید به فراخور ظرفیت و با توجه به موقعیت مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تئاتر زبان گویایی برای توصیف هنر است، گفت: کتاب‌های ادبی شاعران به نام کشورمان مانند نظامی که به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی پرداخته‌اند، سوژه نابی است که می‌تواند به کرات مورد استفاده هنرمندان تئاتر قرار گیرد.

مدیرکل اداره ارشاد اصفهان ادامه داد: این موضوعات به طور حتم با استقبال ویژه حضار نیز رو به ‌رو می‌شود، ضمن اینکه در رشد و تعالی فرهنگ جامعه نیز تأثیر بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم اردیبهشت تئاتر ایران سال آینده با چنان شکوهی برگزار شود که به جای نشستن در مراسم و گوش کردن به سخنرانی‌ها، اجرای تئاتر در اولویت قرار گیرد و با زبان گویای تئاتر خواسته‌ها و سخنان خود را بیان کنیم.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول