اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سبزوار

نخستین جشنواره دانشجویی تئاتر تک بازیگر رضوی گشایش یافت

خبرگزاری فارس: با حضور بیش از 80 هنرمند دانشجو، اصحاب هنر، اساتید هنر تئاتر کشوری و استانی، نخستین جشنواره دانشجویی تئاتر تک بازیگر رضوی در سبزوار آغاز شد.

نخستین جشنواره دانشجویی تئاتر تک بازیگر رضوی گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری و دبیر این جشنواره در حاشیه برگزاری جشنواره دانشجویی تئاتر تک بازیگر رضوی در محل تالار استاد محمدتقی شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جشنواره هنرمندانی از شهرستان‌های تبریز، دهلران، بروجرد، بوشهر، کرمانشاه، شاهرود، ساری و شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی در قالب 15 اثر هنری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

سیدنورالله رضوی افزود: در مرحله بازخوانی بیش از 54 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که پس از بازبینی تمام آثار رسیده، تنها 15 اثر جواز حضور در این جشنواره را پیدا کردند.

وی اشاعه فرهنگ ناب رضوی، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشجویان، تعمیم شعائر دینی و استفاده از ظرفیت‌های هنر تئاتر را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره دانشجویی تئاتر تک بازیگر رضوی سبزوار نیز گفت: این جشنواره به مدت چهار روز و با داوری هنرمندان برجسته کشور از جمله هدایت هاشمی، غلامرضا حامدی‌خواه ، کوروش نریمانی و  افشین خورشیدباختری برگزار می‌شود.

محمد اکبری یادآور شد: اجرای نمایش‌های این جشنواره در دو  سالن نمایش و یک پلاتو در پردیس دانشگاه حکیم سبزوار و یک سالن نمایش در داخل شهر سبزوار به روی صحنه می‌رود.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات نقد و بررسی آثار اجرا شده برای شرکت ‌کنندگان را از دیگر برنامه‌های این جشنواره اعلام کرد.

نخستین اجرای این جشنواره نمایش "سرسپرده "به نویسندگی مهدی یحیی‌آبادی و کارگردانی سیداحمد موسوی از شهرستان سبزوار در محل سالن نمایش مجتمع فرهنگی هنری ابوالفضل بیهقی دقایقی پیش آغاز شد.

 انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول