اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین خبر داد

برگزاری چهارمین دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی طرح ولایت در قزوین

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: امسال چهارمین دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی طرح ولایت استانی با حضور اساتید برتر کشور برای 800 نفر از دانشجویان این استان برگزار می‌شود.

برگزاری چهارمین دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی طرح ولایت در قزوین

مهدی برزگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: بسیج دانشجویی از یادگارهای ارزنده امام خمینی (ره) است که در سال 67 تشکیل شده و همانطور که ایشان فرمودند، امروز یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها، بسیج دانشجویی و طلاب است و طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاه‌ها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه استان قزوین تصریح کرد: سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین از بین 58 واحد دانشگاهی آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی استان، در 45 واحد دانشگاهی حضوری فعال دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین علاوه بر برنامه‌های سال گذشته، در سال 91 چهارمین دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی طرح ولایت استانی را برای 800 نفر از دانشجویان با حضور اساتید برتر کشور به مدت 14 شبانه‌روز، از یکم تا 14 شهریور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با موضوعات معرفتی، تربیتی، بصیرتی و فوق‌برنامه‌های متنوع فرهنگی، تفریحی، ورزشی، اردویی و کارگاه کرسی آزاد اندیشی، مناظره دانشجویی، کارگاه حلقه‌های صالحین، کارگاه مجازی و... برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی استان قزوین در برگزاری اردوهای جهادی با همکاری بسیج سازندگی سپاه استان قزوین برای بیش از دو هزار نفر از دانشجویان شرایط فعالیت‌های جهادی را فراهم کرده است.

برزگر عنوان کرد: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان و متخصصان و به منظور عمق‌بخشی داخلی و مقابله با تهاجم فرهنگی برگزاری این اردوهای جهادی ضروری است.

وی تأکید کرد: ارائه خدمت و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان قزوین در قالب گروه‌های 10 تا 15 نفره با محوریت کارهای فرهنگی، آموزشی، عمرانی، بهداشتی و درمانی از اهداف برگزاری اردوهای جهادی است.

برزگر اضافه کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور غرب و جنوب کشور در فصل پاییز و زمستان برای بیش از سه هزار دانشجو در قالب کاروان‌های دانشجویی، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی، برگزاری یادواره شهدای دانشجو در دانشگاه‌های استان، کیفی‌ساز حلقه‌های صالحین دانشجویی خواهران و برادران در محیط دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها، گسترش فعالیت دانشجویان با ترغیب و تشویق در کلاس‌های آموزشی و در نهایت شکل‌گیری ارتش سایبری و برگزاری محافل قرآنی در دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری است.

این مسئول عنوان کرد: سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین در سال گذشته جزو سه استان برتر کشور در برگزاری اردوهای طرح ولایت، راهیان نور، جهادی، مباحث زنان و خانواده و فضای مجازی بود و امسال نیز این سازمان آمادگی دارد تا با همان همت و قوت و با عنایت خداوند متعال و حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولان دانشگاه‌ها، این برنامه‌ها را کیفی‌تر و برای تعداد بیشتری از دانشجویان برگزار کند.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه استان قزوین تصریح کرد: در سال 90 سومین دوره آموزشی مبانی اندیشه اسلامی طرح ولایت استان قزوین به مدت 15 شبانه‌روز برای 600 نفر از دانشجویان 45 دانشگاه استان قزوین و با حضور اساتید برجسته کشور و استان برگزار شد که به عنوان برترین دوره آموزشی کشور از طرف مؤسسه علمی و پژوهشی امام خمینی (ره) و سازمان مرکزی بسیج دانشجویی کشور انتخاب شد.

وی یادآور شد: فضای معنوی و پربرکت مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس برای دو هزار و 500 دانشجوی استان قزوین که در قالب کاروان‌های راهیان نور به این مناطق اعزام شدند، بسیار تأثیرگذار است.

وی در پایان از سردار آبنوش، فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) به پاس زحمات فراوان در عرصه گسترش علم، دانش و فرهنگ بسیجی در دانشگاه‌های استان قزوین قدردانی کرد.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول