اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک

طرح پزشک خانواده در زنجان اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان گفت: طرح پزشک خانواده به صورت کامل در استان زنجان اجرایی می‌شود.

طرح پزشک خانواده در زنجان اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، موسی متوسلین ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده استان زنجان با ابراز تاسف و همدردی به دلیل مرگ سه کودک در جنگ شادی خرم‌دره اظهار داشت: این حادثه ناشی از قصور برخی از افراد منفعت‌طلب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: عقوبتی که برای افراد مقصر در حادثه خرم‌دره در نظر گرفته شده است درس عبرتی برای سایر افرادی که صرفا با هدف مادی در برنامه‌های فرهنگی حضور پیدا می‌کنند، می‌شود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه برنامه محور بودن یکی از ملاک‌های کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده استان زنجان در سال جاری است، اضافه کرد: برای تحقق اهداف باید همه دستگاه‌ها مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به مشکلات بانوان و جوانان در ابعاد فرهنگی و اجتماعی و بهبود شاخص‌های ذی‌ربط یکی از وظایف مهم کارگروه اجتماعی استان زنجان محسوب می‌شود، تصریح کرد: مشاوره‌های شغلی و حرفه‌آموزی به زنان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با رویکرد مهارت زندگی، ایجاد بازارچه خوداشتغالی برای بانوان و ایجاد تعاونی‌های ویژه بانوان از جمله برنامه‌های مربوط به این وظیفه مهم است.

متوسلین یادآور شد: مجتمع‌های فرهنگی بانوان نیز در سطح شهرستان‌های استان زنجان احداث می‌شود.

وی به شناسایی آسیب‌های اجتماعی در استان زنجان و ارائه راهکارهای مناسب اشاره کرد و افزود: اطلس آسیب‌های اجتماعی استان تا خرداد ماه سال جاری توسط اداره‌کل بهزیستی در سطح شهرستان‌ها تهیه می‌شود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه هماهنگی نهادهای متولی امور فرهنگی در استان زنجان از دیگر برنامه‌ها سال جاری به شمار می‌رود، ادامه داد: برخی از مدیران و مسئولان اهتمام لازم به مصوبات کارگروه اجتماعی را ندارند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز توانمندی‌های تشکل‌های فرهنگی در استان زنجان اظهار داشت: از ظرفیت فضاهای آموزشی در اوقات فراغت برای انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی استفاده می‌شود.

متوسلین با تاکید بر اینکه استفاده از فضای مدارس برای ورزش بانوان خانه‌دار به صورت جدی پیگیری می‌شود، خاطر نشان ساخت: بازیابی هویت و ارتقای خودباوری در نسل جوان از دیگر برنامه‌های کار گروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده استان زنجان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برای برگزاری نشست‌های جریان‌شناسی فرهنگی ویژه جوانان و حمایت‌های مالی از اجرای طرح‌های دانش آموزان دختر برنامه‌ریزی می‌شود، ادامه داد: ارائه مشاوره در پنج مرکز مشاوره، گسترش شعبات بنیاد ازدواج در استان، برگزاری همایش توانمندی‌های شغلی خانگی در شهرستان‌ها و آموزش زوجین جوان نیز با هدف تحکیم بنیان خانواده انجام می‌شود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری زنجان افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه مسائل مربوط به حقوق خانواده، توسعه مراکز خیریه با هدف حمایت از زنان سرپرست خانواده و برگزاری دوره‌های مهارت زندگی از دیگر برنامه‌هایی است که با هدف تحکیم بنیان خانواده در استان زنجان انجام می‌شود.

وی با تاکید بر ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان زنجان اضافه کرد: سنجش اثربخشی برنامه‌های فرهنگی، برگزاری نشست‌های قرآنی و دینی، اجرای مسابقات فرهنگی و ساماندهی گلزارهای شهدا در شهرستان‌ها و احداث یادبود گلزار شهدا از جمله برنامه‌هایی است که در زمینه ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان صورت می‌گیرد.

متوسلین به کاهش اثرات ناشی از آسیب‌های اجتماعی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طرح پزشک خانواده نیز در آینده‌ای نزدیک به صورت کامل در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در زمینه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان زنجان تاثیر زیادی می‌تواند داشته باشد، اظهار داشت: از این ارزیابی‌ها استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول