اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده نزدیک اتفاق می‌افتد

اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت آبادان از اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در آبادان

مرتضی جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: این طرح پیش از این در روستاها و سپس نسخه صفر یک آن در برخی از شهرها به اجرا درآمد.

وی اضافه کرد: با توجه به تجربه حاصل شده از نسخه صفریک طرح پزشک خانواده، نسخه صفر دو تعریف شد که در این نسخه هر 10 هزار نفر زیر نظر یک تیم سلامت قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز بهداشت آبادان با اشاره به جزئیات این طرح افزود: بعد از شکل‌گیری این اتفاق، مراکز بهداشتی به عنوان مجری طرح سلامت و مطب پزشکان عمومی به عنوان پایگاه‌های این طرح معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: هر پزشک عمومی بین 2هزار تا 2 هزار و 500 نفر را زیر پوشش قرار داده تا به شکل رایگان آنها را ویزیت کند.

معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان از نحوه مراجعه بیماران به پزشک متخصص در طرح پزشک خانواده گفت و خاطرنشان کرد: بعد از مراجعه بیمار به پایگاه سلامت خود با صلاح‌دید پزشک عمومی و البته انتخاب شخص بیمار به پزشک متخصص معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: سرشماری برای آغاز این طرح از اواسط همین هفته آغاز شده و انتظار داریم که مردم آبادان با ارائه کد پستی، کد ملی و شماره دفترچه بیمه خود به شکل صحیح، نهایت همکاری را با نیروهای آمارگیر داشته باشند.

جعفری محدوده جغرافیایی پایگاه‌های سلامت را در محدوده یک و نیم کیلومتری محل زندگی افراد عنوان کرد و افزود: به انتخاب افراد، پزشک آنها مشخص شده مگر آن‌که پزشک منتخب ظرفیت بیمار خود را تکمیل شده ببیند.

وی با اشاره به زمان اجرایی شدن این طرح در سطح شهرستان اضافه کرد: طرح پزشک خانواده در شهرستان‌های هندیجان و بندرامام خمینی که از مناطق زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان هستند از ابتدای خردادماه آغاز شده است و در بقیه شهرهای زیر پوشش این دانشکده نیز بلافاصله بعد از انجام سرشماری به مرحله اجرا وارد شده و این قول را می‌دهیم که به زودی شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

رئیس مرکز بهداشت آبادان در پایان با اعلام این‌که با اجرایی شدن این طرح بسیاری از هزینه‌های درمانی منطقه کاسته می‌شود، گفت: انتظار داریم که ارگان‌های مختلف نهایت همکاری را با ما داشته باشند تا این ذهنیت را به شکل کامل و دقیق القا کنند که طرح پزشک خانواده به بالا بردن سطح سلامت جامعه کمک می‌کند.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول