اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور:

2500 نفر در طرح پزشک خانواده از یک طبیب خدمات می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان نور گفت: در طرح پزشک خانواده، هر 2 هزار و 500 نفر جمعیت زیر نظر یک پزشک قرار می‌گیرند.

2500 نفر در طرح پزشک خانواده از یک طبیب خدمات می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور ناصر صالحی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی اجرای نظام پزشک خانواده در شهرستان نور بیان داشت: اجرای نظام پزشک خانواده مانند همه طرح‌های جدید نیاز به زمان دارد.

وی گفت: مردم ما تاکنون بنا به سلیقه و عادت خویش به پزشک مورد نظر و در هر نقطه از شهر، استان و کشور که تمایل داشتند مراجعه می‌کردند و عموم مراجعه‌ها هم به پزشکان متخصص و دارای شهرت بیشتر بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نور اجرای طرح پزشک خانواده را ساماندهی به مراجعه، کاهش هزینه‌ها، کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌ها و فعال شدن همه پزشکان و ارائه خدمات کیفی‌تر به بیماران ذکر کرد.

وی ادامه داد: با این روش از بسیاری از مراجعه‌های غیر ضروری به متخصصان و انجام ام، ای، آر که نیاز نبوده و بنا به درخواست مراجعان و یا سلیقه پزشک انجام می‌شد، جلوگیری می‌شود.

صالحی اضافه کرد: در اجرای طرح پزشک خانواده تمام جمعیت کشور زیر نظر پزشک خانواده قرار می‌گیرند بنابراین داشتن آمار صحیح از جمعیت در هر منطقه و سرشماری ضروری است.

این مسئول گفت: البته در سرشماری که قبلا انجام شده آمار وجود دارد. دوباره نیز سرشماری و ثبت‌نام انجام می‌شود و سیستم به ‌صورت مکانیزه و ثبت الکترونیکی می‌شود تا همه افراد زیر نظر پزشک خانواده قرار گیرند.

این مسئول ابراز داشت: اگر افرادی باشند که در این سیستم ثبت‌نام نکنند از خدمات پزشک خانواده محروم می‌شوند. در این طرح، تمام خدمات به مشتریان به‌ صورت آزاد و بدون قبول دفترچه بیمه خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت نور گفت: در این طرح هر 2 تا 2 هزار و 500 نفر جمعیت زیر نظر یک پزشک قرار می‌گیرند. البته در ثبت‌نام می‌توانند پزشک خود را انتخاب کنند و پس از ثبت‌نام حداقل شش ماه حق عوض کردن پزشک را ندارند.

وی تاکید کرد: پزشک هم نمی‌تواند بیشتر از 2 هزار و 500 نفر ثبت‌نام کند و در صورت ثبت‌نام بیش از این تعداد از سرانه وی کسر می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: اجرای این طرح احتمالاً با چالش‌هایی بین مردم و نیز پزشکان مواجه می‌شود، زیرا محدودیت‌هایی هم به همراه دارد بنابراین زمان نیاز دارد تا مردم و پزشکان متوجه مزایای طرح شوند.

صالحی در پایان از ادارات تامین اجتماعی و خدمات درمانی خواست تا با اعلام اسامی تمام بیمه شده‌ها، افراد باقیمانده را هم زیر پوشش بیمه قرار داده و دفترچه بیمه صادر کنند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول