اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زاهدان:

طرح پزشک خانواده موجب اصلاح نظام سلامت می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار زاهدان گفت: اجرای طرح پزشک خانواده موجب اصلاح نظام سلامت در سطح جامعه می‌شود.

طرح پزشک خانواده موجب اصلاح نظام سلامت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، لطیف صادقی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای بهداشت شهرستان زاهدان اظهار داشت: اجرای طرح پزشک خانواده موجب ارائه مطلوب خدمات درمانی و در نتیجه ارتقای سطح سلامت جامعه می‌‌شود.

وی با تأکید بر حفظ آمادگی ادارات و ارگان‌ها برای اجرای این طرح مهم افزود: امیدواریم که اجرای طرح باعث ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان شهرستان و تسهیل روند درمان شهروندان شود.

 * اصلاح الگوی مصرف دارو از مزایای طرح پزشک خانواده است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زاهدان نیز در این جلسه با تبیین ویژگی‌های این طرح و نحوه اجرای آن در سطح شهرستان، مهمترین شاخص‌های اجرای طرح پزشک خانواده در نقاط شهری را عدالت در سلامت و پاسخگویی، حذف تقاضای القایی، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای شهروندان، تولید خدمات سلامت ملی در ارتقای سطح سلامت فرد، خانواده و جامعه و افزایش کارایی و کیفیت خدمات در بخش سلامت دانست. 

شهاب‌الدین مشایی اصلاح الگوی مصرف دارو و خدمات در بخش بهداشت و درمان را یکی دیگر از نقاط قوت این طرح بیان کرد.

وی پیشگیری از بیماری و شناخت کامل و مسئولیت مستمر پزشک در مقابل بیمار و استفاده متناسب از خدمات پاراکلینیکی برای بیماران را از نقاط قوت این طرح عنوان کرد. 

رئیس مرکز بهداشت زاهدان یادآور شد: این طرح بر اساس اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش سلامت و برای اصلاح نظام سلامت به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

مشایی در زمینه آمادگی‌های لازم در این مورد با اجرای طرح پزشک خانواده گفت: این طرح در مردادماه سال‌جاری در شهرستان زاهدان اجرا می‌شود و هم اکنون مراحل اولیه کار از جمله توجیه پزشکان عمومی شهرستان، برگزاری جلسات درون بخشی و توجیه کارشناسان بهداشتی و نیز تبیین طرح برای مسئولان ادارات و نهادهای مربوطه انجام می‌شود.

انتهای پیام/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول