اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماه اول سال جاری

طرح پزشک خانواده در شهرهای بزرگ به اجرا در می‌آید

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت ، در شش ماه اول سال جاری طرح پزشک خانواده در شهرهای بزرگ کشور به اجرا در می‌آید.

طرح پزشک خانواده در شهرهای بزرگ به اجرا در می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا مصداقی‌نیا ظهر امروز در نخستین اجلاس معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: از سال 84 طرح پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر در حالی به اجرا درآمد که دچار نواقصی بود.

وی بیان داشت: هر چند عده‌ای معتقد بودند که اجرای مرحله اول این طرح شبکه بهداشت روستاها را به خطر اندازد اما در عمل مشاهده شد که اجرای آن در بسیاری از روستاها سبب شد که از نظر بهداشتی پر رونق شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: طرح مذکور در شهرهای زیر 50 هزار نفر مطابق با برنامه پنجم توسعه کشور به شکل پایلوت طی سال 89 تا 90 اجرای شد که در مرحله دوم هم با مقداری از مشکلات از جمله نحوه قرارداد با پزشکان، نحوه پرداخت‌ها و نیروی انسانی روبرو شدیم.

وی با اشاره به اینکه با تمام این موارد نسخه 02 پزشک خانواده که اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای بزرگ است، ابلاغ شد و افزود:  در حال حاضر این طرح در 19 استان کشور همزمان با هم تا پایان شهریورماه به اجرا در می‌آید.

مصداقی‌نیا افزود: بر اساس مصوبه رئیس جمهور و هیئت دولت طرح پزشک خانواده که مقرر شده بود طی پنج سال به اجرا درآید، در دو سال تنظیم شد که سال اول قانون و مقررات اجرایی آن تنظیم و در سال دوم این طرح اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مسئول اصلی اجرایی کردن و نظارت بر مباحث طرح پزشک خانواده هستند و نه معاونان بهداشتی دانشگاه‌ها، ادامه داد: این طرح یک برنامه‌ بسیار بزرگی است که شاید اجرایی کردن آن هم طاقت فرسا باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمان حاضر بودجه و اعتبارات لازم برای اجرایی کردن طرح پزشک خانواده تخصیص داده شده و این در حالی است که بیمه‌ها پشتیبانی خود را از این طرح اعلام کردند.

وی از تنظیم سند آمایش سرزمینی علوم پزشکی خبر داد و گفت: در حال حاضر در حوزه بهداشت سندهای مختلفی از جمله سلامت روان، سلامت سالمندان و استفاده از ورزش همگانی برای عمومی جامعه تصویب و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است که به تدریج در حال اجرا است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول