اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رمز ظهور امام عصر (عج) به روایت حجت الاسلام علیزاده

معرفت، محبت و اطاعت و دوری از دلبستگی به دنیا و لذت‌های زودگذر آن‌

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه معرفت، محبت و اطاعت را رمز ظهور امام عصر (عج) ذکر کرد و گفت: ‌به واسطه فیض ظهور آن حضرت خداوند سبحان بلاها را از اهل زمین دور می‌کند.

معرفت، محبت و اطاعت و دوری از دلبستگی به دنیا و لذت‌های زودگذر آن‌

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام رمضان علیزاده بعد از ظهر امروز در همایش «مهدویت» در شهرستان جیرفت اظهار داشت: علاوه بر اراده خداوند در ظهور امام زمان (عج)، اراده ملت‌ها نیز دخیل است، بنابراین ما باید منتظر واقعی آن حضرت بوده و شرایط ظهور آن امام بزرگوار را فراهم کنیم.

وی افزود: ما در این وادی بدون وظیفه، رسالت و تکلیف نیستیم، بلکه باید حرکت کنیم، بگوییم، بنویسیم و دعا کنیم، باید جریان مهدویت را کاربردی کرد تا بتوانیم این فرهنگ ناب را به جامعه به ویژه نسل جوان منتقل کنیم.

علیزاده معرفت، محبت و اطاعت را رمز ظهور امام عصر (عج) ذکر و تصریح کرد: امام (عج) برای اهل زمین و زمان امان است و به واسطه فیض ظهور آن حضرت خداوند سبحان بلاها را از اهل زمین دور می‌کند.

وی راه رستگاری را حفظ زبان و ترک گناه برشمرد و ابراز داشت: گام نخست در این راه، حضور قلب در نماز است تا پس از آن انسان به فلاح و رستگاری برسد.

علیزاده عنوان کرد: رضایت والدین، نماز اول وقت و خدمت به تشیع از عوامل نزدیک شدن به بقیةالله‌الاعظم (عج) است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دلبستگی به دنیا و لذت‌های زودگذر آن، فخرفروشی به شیعه ضعیف و قطع صله‌رحم مانع محبت و ارتباط معنوی با امام عصر (عج) و ملاقات آن حضرت است.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان جیرفت نیز در این همایش اظهار داشت: فرهنگ مهدویت و انتظار نسل جوان را در مقابل دسیسه‌های شیطان و گناهان حفظ و بیمه می‌کند.

ناصر بهروز با بیان اینکه برپایی چنین همایش‌هایی می‌تواند به نوبه خود اثرهای مطلوبی به همراه داشته باشد، خاطر نشان کرد: وظیفه و تکلیف امروز ما در دانشگاه‌ها، شناساندن فرهنگ انتظار و مهدویت به دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته جامعه است.

به گزارش فارس، همایش «مهدویت» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در محل سالن اجتماعات این دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت و جمعی از دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان جیرفت برگزار شده است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول