اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

مهدویت زمینه ساز حیات جامعه اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ والای مهدویت، زمینه ساز حیات جامعه اسلامی ایران است.

مهدویت زمینه ساز حیات جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌محمد آزاد عصر امروز در اختتامیه همایش ملی مهدویت که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان‌و‌بلوچستان به مدت دو روز برگزار شد اظهار داشت: اکنون وقت اثبات مسئله مهم و مورد تایید مهدویت نیست بلکه باید ترویج این فرهنگ در لایه‌های مختلف جامعه در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: مسئله مهدویت را تمامی مذاهب زیر نظر اسلام همراه با شدت و ضعف قبول دارند و اکنون باید برنامه‌ریزی‌ها را فراتر از اثبات در راستای ترویج مهدویت قرار دهیم.استاندار سیستان‌و‌بلوچستان بیان داشت: نه تنها در اسلام بلکه در دیگر ادیان الهی نیز مهدویت مورد اقبال قرار دارد و اکنون نباید بگونه‌ای پیش برویم که امکانات و برنامه‌ها را تنها صرف اثبات این فرهنگ کنیم.

آزاد ادامه داد: باید به بهترین شکل و با بسیج دستگاه‌های فرهنگی، مهدویت را به همه اقشار جامعه به ویژه نسل جوان تبیین کرد، چرا که این فرهنگ زمینه ساز حفظ و پایداری نظام جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: اگر دشمنان با بسیج تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در صدد ایجاد شک و شبهه به مسئله مهدویت هستند، ما باید با ترویج مهدویت که همگان به آن اذعان دارند در برابر توطئه‌های آنان ایستادگی کنیم.استاندار سیستان‌و‌بلوچستان خاطرنشان کرد: پذیرفته نیست به فرهنگ عظیم و والای مهدویت با وجود دستگاه‌های فرهنگی و تربیتی از سوی دشمنان، شبهه‌هایی وارد شود.

نماینده عالی دولت در سیستان‌و‌بلوچستان گفت: دشمنان به خوبی به آن پی برده‌اند جامعه‌ای که فرهنگ مهدویت در آن تبیین شده است، یاس و نا امیدی در آن معنایی ندارد به همین سبب برای پیشبرد اهداف شوم خود در صدد خدشه‌دار کردن این فرهنگ عظیم هستند.

آزاد افزود: با رصد رویدادهای مهم انقلاب و رهنمودهای ارزنده امام راحل (ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی به خوبی بحث مهدویت و امید به فرج امام زمان (عج) برای رسیدن به جامعه‌ای آرمانی نمایان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین تمایز جامعه ایرانی با دیگر جوامع در فرهنگ مهدویت نهفته است، عنوان کرد: در شرایط کنونی بعضاً مشاهده می‌شود برای این فرهنگ تنها دعای فرج خوانده می‌شود، بی آنکه عملی در راستای ترویج و تبیین آن باشد.

استاندار سیستان‌و‌بلوچستان تصریح کرد: مهدویت تنها در پیش روی خلاصه نمی‌شود و ما نباید این فرهنگ والا که زمینه ساز حیات جامعه اسلامی ایران است را به آینده موکول کنیم.

آزاد با تاکید بر اینکه منتظران تنها با کسب معارف مهدوی گرفتار کفر، نفاق و جاهلیت نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: مهمترین وظایف منتظران در عصر انتظار حضرت مهدی (عج) این است که با اعمال و رفتار خود عصر غیبت را به عصر ظهور تبدیل و برای این امر شخص منتظر باید این زمان را مدیریت و برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: چرا رفتارها نباید بگونه‌ای باشد که از امروز فرهنگ مهدویت کاربردی شود، وظیفه ماست که زمینه را برای ظهور هموار سازیم.

استاندار سیستان‌و‌بلوچستان یادآور شد: برای کاربردی کردن چنین رویکردی باید در نظام آموزشی تغییر ایجاد شود و کنار کرسی‌های آزاد اندیشی مهدی شناسی و مهدویت، دروس این فرهنگ نیز در رشته‌های مختلف گنجانده شود.

آزاد تربیت نیروهای متخصص در راستای تبلیغ مهدویت به جامعه را امری ضروری دانست و گفت: ما موظف هستیم که زمینه امر ظهور را بر قرار کنیم زیرا فرج تنها با دعا خواندن محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول