اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

جای مهدویت در رسانه‌ها خالی است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم توجه هر چه بیشتر به مقوله مهدویت در رسانه‌های عمومی را ضروری دانست و گفت: باید در رسانه‌ها به مسئله امامت نیز توجه بیشتری شود.

جای مهدویت در رسانه‌ها خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسئولان پژوهشکده مهدویت و برگزار کنندگان هشتمین همایش دکترین مهدویت با اشاره به اینکه خداوند متعال زمام امور مختلف را به دست افراد داده است، تاکید کرد: همیشه این نکته را مد نظر قرار دهید که کارهایی که انجام می‌دهیم از خود ما نیست و از جانب خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه همیشه و در همه حال باید شاکر درگاه خداوند متعال باشیم، بیان داشت: اینکه توانسته‌اید مجموعه‌ای را از بدون وابستگی به هیچ نهادی دایر کرده و به فعالیت در عرصه مهدویت بپردازید اقدامی ارزشمند بوده و البته عنایتی از جانب خداوند متعال است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه سپاس درگاه باریتعالی یک وظیفه است، تاکید کرد: باید مسئله مهدویت در رسانه‌های عمومی مورد توجه و اهتمام بیشتری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان هنوز با مبانی و مسائل دینی به صورت کامل آشنایی ندارند، خاطرنشان کرد: باید بخشی از برنامه‌های رسانه‌ها به مسئله مهدویت و مسائل دینی اختصاص داده شود.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه باید در رسانه‌ها به مسئله امامت نیز توجه بیشتری شود، گفت: باید به نیازهای فکری و عقیدتی جوانان پاسخ لازم داده شود.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار به دلیل پایین بودن ظرفیت جامعه آن زمان نتوانستند حقایق موجود درباره خود را بیان کنند، تاکید کرد: این مسئله درباره حضرت بقیة الله دوچندان است.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: ممکن است نسل جوان درک درستی نسبت به مسئله غیبت نداشته باشند ولی ما وظیفه داریم که مسئله امامت و برکات وجودی امام در زمان غیبت را برای آنها تبیین کنیم.

وی ضرورت فعالیت بیشتر در جنبه اعتقادی و اشرافیت در مسئله امامت را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما باید بدانیم که امام عصر نظاره‌گر همه اقدامات و فعالیت‌های ما است.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل کمیسیون بیداری اسلامی به عنوان یکی از کمیسیون‌های همایش دکترین مهدویت گفت: مبداشناسی، نبوت و ولایت سه اصل مهم به شمار می‌رود که باید در این کمیسیون نسبت به این سه اصل توجه شود.

وی با اشاره به در نظر گرفته شدن عنوان هنر زمینه ساز برای برگزاری هشتمین همایش دکترین مهدویت تاکید کرد: باید هنر متعالی و کارکردهای آن در قالب چنین همایش‌هایی تدوین شود.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول