اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه:

بیداری اسلامی عین دکترین مهدویت است

خبرگزاری فارس: معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه و دبیر نشست بیداری اسلامی همایش دکترین مهدویت گفت: بیداری اسلامی عین دکترین مهدویت است و دکترین مهدویت چیزی جز حقیقت بیداری ملت‌ها نیست.

بیداری اسلامی عین دکترین مهدویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی ظهر امروز در نشست خبری هشتمین همایش دکترین مهدویت با مشترک خواندن ریشه مهدویت و بیداری اسلامی در تاریخ اظهار کرد: انبیای الهی برای بیدار کردن بشر و نجات آنها از غفلت‌زدگی برانگیخته شدند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) بزرگ‌ترین بیدارگر تاریخ است، افزود: پس از پیامبر اکرم(ص) پرچم بیداری در دستان ائمه معصومین(ع) قرار گرفت و امروز این پرچم در دست حضرت مهدی(عج) قرار دارد.

دبیر نشست بیداری اسلامی همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با بیان اینکه موضوع مهدویت جدای از بیداری اسلامی نیست، ابراز کرد: بیداری اسلامی عین دکترین مهدویت است و دکترین مهدویت چیزی جز حقیقت بیداری ملت‌ها نیست.

وی از مهدویت به عنوان نظریه بنیادین نام برد و‌ گفت: همه اندیشه‌های اسلامی اعم از توحید، عدل، نبوت، امامت و معاد در درون مهدویت قرار دارند و اگر مهدویت مطرح نشود هیچ ابزاری برای تحقق توحید در عالم نداریم.

زمانی با اشاره به اینکه همه مذاهب اسلامی به مهدویت معتقد هستند، گفت: اهل تسنن تاکنون بیش از 20 تا 30 کتاب در مورد مهدویت نوشته‌اند و اینگونه به نظر می‌رسد مسئله غیبت امام عصر(عج) که نزد اهل تسنن مورد اختلاف بود حل شده است.

وی ادامه داد: ما شاهد تحجر در موضوع مهدویت بین شیعیان هستیم که آن را انتظار مخرب نامگذاری کرده‌ایم ضمن آنکه این تحجر در اهل تسنن هم وجود دارد که خود را با عنوان سلفیت نشان داده است.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه برای برون رفت از این معضل، راهکاری پیشنهاد کرد و گفت: بهتر است طرحی برای گفتمان با رهبران اندیشه‌های تحجر شیعه و سلفی‌ها بگذارید تا برداشت خطا آمیز آنها را گفته و از ذهن آنها بزدائیم.

وی تصریح کرد: وهابیون با وجود اینکه به جد در برابر انتظار سازنده مقاومت می‌کنند اما معتقد به مهدویت هستند و حتی در این زمینه کتاب نوشته‌اند.

زمانی تبیین و احصاء خطرات چالش‌هایی که برای بیداری اسلامی در پیش است را دیگر پیشنهاد خود عنوان کرد و گفت: وقتی جرقه بیداری در این کشورها زده شد تا آموزه‌های ناب اسلامی را بشنوند با ده‌ها موانع مواجه شدند که از چهار سو آنها را محاصره کرده بود بنابراین ضروری است تا خطرات بیان و راهکارها بیان شود.

وی در پایان تاکید کرد: راهکارهای مقابله با خطرات پیش روی بیداری اسلامی در این کشورها در نشست ویژه همایش مهدویت بیان خواهد شد تا راهی برای موفقیت این بیداری در کشورها گشوده شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول