اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نیمه شعبان

هشتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همزمان با نیمه شعبان، هشتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با موضوع «هنر زمینه‌ساز؛ راهبردها و راهکارها» در تهران برگزار می‌شود.

هشتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید مسعود پورسیدآقایی بعد از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به اعتقاد شیعه مبنی بر وظیفه زمینه‌سازی ظهور در عصر غیبت توسط شیعه، موضوع همایش دکترین مهدویت در سال‌های اخیر جامعه زمینه‌ساز بوده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در برپایی هشتمین همایش دکترین مهدویت گفت: چاپ شش جلد کتاب حاصل هفتمین همایش مهدویت بوده است که سه جلد آن چاپ شده و سه جلد دیگر نیز در آستانه چاپ قرار دارد.

دبیر هشتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با اشاره به اعلام فراخوان این همایش گفت: علاقمندان تا اول خردادماه فرصت دارند مقالات خود را به همان نحو که در فراخوان اعلام شده به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

وی از دیدار اعضای برگزارکننده همایش با برخی مراجع تقلید در قم خبر داد و افزود: دیدار با آیات عظام شبیری زنجانی، وحید خراسانی و سبحانی نیز در دستور کار برگزار کنندگان همایش است.

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه فرصت ارسال مقاله به دبیرخانه همایش تمام نشده است، ابراز کرد: تاکنون 100 مقاله از سوی پژوهشگران داخلی به دبیرخانه همایش رسیده است که پیش بینی می‌شود میزان مقالات داخلی به رقم 200 برسد.

وی افزود: علاوه بر این بیش از 31 مقاله از پژوهشگران خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شده و پیش بینی می‌شود تا پایان مهلت ارسال مقالات این رقم به 70 مقاله برسد.

دبیر هشتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت اذعان کرد: امسال در کنار «هنر زمینه ساز؛ راهبردها و راهکارها» نشست بیداری اسلامی؛ خیزش جهانی و زمینه‌سازی را به صورت ویژه خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در هشتمین همایش بین‌المللی مهدویت چهار کمیته فعالیت دارند که مباحثی چون رویکردها، فرصت‌ها، تهدیدات و نظام سیاسی مطلوب را بررسی می‌کنند.

پورسیدآقایی تصریح کرد: این همایش در چهار محور«زمینه‌سازی فرهنگی»، «هنر زمینه‌ساز»، «هنر موعودگرا» و «راهبردها و راهکارهای نهادهای هنری» برگزار می‌شود.

وی از تجلیل مهدی‌یاوران برتر در این همایش خبر داد و گفت: کمیته فرهنگی و هنری همایش مهدویت در حال رایزنی و تبادل نظر است تا مهدی یاوران برتر کشور در زمینه‌های تبلیغ، هنر، نشر، پژوهش، رسانه، نوآوری و خلاقیت‌های مهدوی انتخاب و معرفی شوند.

رئیس موسسه آینده روشن در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به مطلبی در مورد ارتباط موسسه آینده روشن با برخی نهادها گفت: مباحث مهدویت به دلیل وجود چندین هزار حدیث، مباحث کلامی، تاریخی، سیاسی، اجتماعی و تربیتی به جز حوزه نمی‌تواند خاستگاه دیگری داشته باشد. تاکید کرد: پژوهشکده مهدویت به هیچ جریانی وابسته نیست و اگر بنا بر انتساب به جایی باشد، منتسب به جریان بالنده و بیدار مرجعیت شیعه است.

وی عنوان کرد: برخی افراد سعی دارند ما را منتسب به خود کنند که این هم اشتباه و هم انحراف است و شاید آغاز این توهم مراجعه ما به برخی مراکز و نهادها برای دریافت کمک بود.

پورسیدآقایی تاکید کرد: ما به جز خط رهبری نظام و جریان بالنده مرجعیت به جایی مرتبط نیستیم.

هشتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت 15 و 16 تیرماه سال جاری مصادف با نیمه شعبان در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در تهران برگزار  خواهد شد.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول