اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع روحانیون مجلس:

درک فرهنگ عاشورایی پلی برای رسیدن به مهدویت است

خبرگزاری فارس: عضو مجمع روحانیون مجلس گفت: وظیفه داریم در ایام دهه امر به معروف و نهی از منکر و ماه‌های محرم و صفر با تعمق در هدف امام حسین و یارانش به حقیقت آن پی ببریم و با درک آموزه مهدویت برای اصلاح جامعه کار تبلیغاتی کنیم.

درک فرهنگ عاشورایی پلی برای رسیدن به مهدویت است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی پژوهشکده مهدویت، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات‌ابراهیمی با اشاره به اهمیت تبلیغ آموزه مهدویت در ایام ماه محرم و هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: یکی از وظایف مبلغان در مراسم‌های مذهبی ویژه ماه محرم الحرام تبلیغ مهدویت است. 
وی با بیان اینکه فلسفه محرم و صفر با تبلیغ مهدویت و فرهنگ انتظار تبیین می‌شود، گفت: درک فرهنگ عاشورایی پلی برای رسیدن به مهدویت است. 
عضو فراکسیون روحانیون مجلس تصریح کرد: اهمیت مهدویت و فرهنگ انتظار زمانی در جامعه مشخص می‌شود که بتوانیم آن را از منظر و نگاه عاشورائیان ترسیم کنیم. 
وی خاطرنشان کرد: اهمیت تبلیغ مهدویت در مراسم‌های مذهبی ایام محرم الحرام زمانی کشف می‌شود که بدانیم مهدویت و عاشورا لازم و ملزوم یکدیگرند، به طوری که برای تبیین هرکدام نیاز به تعریف آن یکی است. 
عضو فراکسیون اکثریت مجلس گفت: منبرهای وعظ و خطابه و هیئت‌های مذهبی همواره اصلی‌ترین رسانه تبلیغی مهدویت و ارزش‌های مکتب اسلامی هستند و ایام ماه محرم و صفر بهترین زمان برای تبلیغ است، چرا که عموم مردم انس و الفت بیشتری با هیئت و عزاداری سالار شهیدان پیدا می‌کنند. 
وی عنوان کرد: آنچه که در فرمایش حضرت سیدالشهدا مبنی بر اصلاح امت و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان هدف قیامشان آمده چیزی نیست جز آماده کردن جامعه برای درک جامعه مهدوی. 
ابراهیمی گفت: همه ما وظیفه داریم در ایام دهه امر به معروف و نهی از منکر و ماه‌های محرم و صفر با تعمق در هدف امام حسین و یارانش به حقیقت آن پی ببریم و با درک آموزه مهدویت برای اصلاح جامعه کار تبلیغاتی کنیم.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول