اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فاطمه فاطمه است/3

ابوالفضلی: فاطمه (س) حلقه وصل نبوت با امامت و مهدویت است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه سمنان گفت: حضرت فاطمه زهرا (س)، حلقه وصل نبوت با امامت و مهدویت است.

ابوالفضلی: فاطمه (س) حلقه وصل نبوت با امامت و مهدویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام حسین ابوالفضلی امشب در جمع پاسداران و سربازان سپاه استان سمنان در حسینیه ثارالله این سپاه به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت بی‏بی دو عالم اظهار داشت: 250 سال زندگی امامان بعد از حضرت فاطمه (س) در حقیقت متعلق به حضرت زهرای اطهر (س) است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که عمر امام زمان (عج) که در غیبت به سر می‏برند را نیز می‏توان متعلق به آن حضرت دانست.

ابوالفضلی بیان داشت: خلاف آنچه در جاهلیت مرسوم بود و مشرکان از دختر داشتن ناراحت می‏شدند، پیامبر (ص) تا یک هفته پس از تولد حضرت زهرا (س) جشن گرفت و اطعام داد.

این استاد حوزه و دانشگاه سمنان افزود: پیامبر (ص) زنجیره‏های انحرافات، بدعت‌ها و تعصب‌های کور را از جامعه زدود.

ابوالفضلی با اشاره به دوران کوتاه عمر حضرت زهرا (س) گفت: ممکن است که انسان عمر کوتاهی داشته باشد؛‌ اما اثرات بسیاری در دنیا بگذارد و ممکن است، ثروت اندکی داشته باشد ولی همین پول اندک سبب برکات بسیاری در دنیا شود.

وی زمان اجابت دعا را هنگام قرائت قرآن و اقامه اذان، هنگام نزول باران و در زمان جهاد دانست و گفت: وجود حضرت صدیقه طاهره (س) برکت و خیر است و هر کس زندگی پر برکتی می‏خواهد، باید به آن حضرت متوسل شود.

این استاد حوزه و دانشگاه سمنان تصریح کرد: خیانت در ناموس، پول و وقت، امانت و فاش کردن اسرار مردم از عوامل بی‏برکتی است.

ابوالفضلی گفت: نماز امانت است؛ بنابراین کم گذاشتن و سبک شمردن نماز مصداق خیانت در امانت بوده و همین موضوع موجب بی‏برکتی می‏شود.

وی اظهار داشت: نماز به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی از انسان ساقط نمی‏شود؛ از این رو، در میدان جنگ هم باید نماز را به جای آورد و عمل امام حسین (ع) در به جای آوردن نماز خوف به هنگام ظهر عاشورا، مصداق همین موضوع است.

این استاد حوزه و دانشگاه سمنان در پایان گفت: از بین رفتن امر به معروف و نهی از منکر نیز عامل بی‏برکتی است و اگر در جامعه‌ای این فرائض از بین برود، برکت از آن جامعه خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س) در نمازخانه واحد مقاومت پسرانه شهید باهنر میامی نیز با حضور 110 نفر از دانش‏آموزان و فرهنگیان برگزار شد.

حجت‏الاسلام اباذر محمدی، مسئول نظام صالحین ناحیه میامی در این مراسم گفت: انسان‏های بزرگ و والا در تاریخ اسلام بی‏شمار هستند و باید این انسان‏ها را بشناسیم و به نسل جوان معرفی کنیم.

وی گفت: حضرت زهرا (س) نمونه یک انسان بزرگ و والاست که شناخت ویژگی‏های آن حضرت بر هر مسلمانی لازم است.

مسئول نظام صالحین ناحیه میامی بیان داشت: جایگاه حضرت زهرا (س) به قدری بالاست که رضایت و غضب ایشان موجب رضایت و غضب خداوند می‏شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول