اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان:

50 دستگاه اجرایی زنجان ارزیابی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان از ارزیابی 50 دستگاه اجرایی زنجان خبر داد.

50 دستگاه اجرایی زنجان ارزیابی می‌شود

موسی متوسلین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی حقوق شهروندی اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی مطالبی پیرامون مبانی حقوق شهروندی به منظور آشناسازی مردم به حقوق خود‌، جلب و بهره‌گیری از مشارکت‌های همگانی در زمینه حقوق شهروندی‌، آسیب‌شناسی و احصای موانع اجرای حقوق شهروندی در استان‌ و احصای قوانین و مقررات زائد اداری از اهداف برگزاری این دوره محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بررسی مستمر وضعیت سلامت نظام اداری‌، حفظ و کرامت مردم و استفاده از شیوه‌های مناسب فرهنگی و تنظیم رابطه کریمانه بین مجریان و عموم مردم از دیگر اهداف این دوره است، خاطرنشان کرد:‌ جلوگیری مدبرانه با برنامه‌ها و روش‌های علمی از تخلفات و ممانعت از تقابل دستگاه‌ها با عموم مردم از دیگر موضوعات مورد توجه این دوره آموزشی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان یکی از موضوعات اساسی حقوق شهروندی را ارائه آموزش‌های لازم عنوان کرد و افزود: کار گروه آموزش این ستاد نیز تشکیل شده و با دو هدف برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد:‌ آموزش به آحاد جامعه را بر اساس شرح وظایف و حقوق در برخورد با همنوع و مراجعه به سازمان‌ها در این نوع آموزش تبیین می‌شود.

متوسلین با بیان اینکه ارائه آموزش‌های اختصاصی به مدیران، شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی برای توجه ویژه به حقوق شهروندی از موضوعات مورد توجه در این زمینه است، افزود: در همین زمینه قوانین و مقررات زاید و دست و پا گیر اداری احصا و از طریق کارگروه حقوق شهروندی فعالیت‌های لازم در این زمینه انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: تکریم ارباب رجوع در هنگام مراجعه افراد مختلف به دستگاه‌های اجرایی از وظایف سازمان‌ها است که در این زمینه در سال گذشته 50 دستگاه اجرایی استان ارزیابی شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه اجرای این طرح نتایج مطلوبی داشت، افزود: این ارزیابی نشان‌دهنده ارتقای شاخص‌های رضایت ارباب رجوع از دستگاه‌های اجرایی نسبت به سال 89 بود.

وی یکی از موضوعات مورد توجه طرح تحول اجتماعی افزایش رضایتمندی مردم از برنامه‌های کشور است.

متوسلین با بیان اینکه برای افزایش میزان رضایتمندی افراد جامعه، دولت راهکارهای مختلفی را با اجرای طرح تحول اجتماعی دنبال می‌کند، افزود: ضرورت توجه همه مسئولان به حقوق شهروندی در بین کارکنان ادارات مختلف و آحاد مردم در این طرح به نحو مطلوبی دنبال می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به ضرورت توجه به حقوق شهروندی در فعالیت‌های درون و برون سازمانی دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: مصوبات شورای اجتماعی کشور از چهار سال گذشته با تاکیدات دولت به منظور دفاع از حقوق شهروندی اجرایی می‌شود.

وی از تشکیل ستاد حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در کشور خبر داد و یادآور شد: این ستاد در کشور و به تبع آن در استان زنجان تشکیل شده و موضوعات حقوق شهروندی را دنبال می‌کند.

متوسلین با بیان اینکه از نیمه دو سال گذشته مصوبات این ستاد به عنوان برنامه‌های امور اجتماعی تعریف شده است، تصریح کرد: سه کار گروه حقوق شهروندی و انضباط اجتماعی، ارتقای امنیت اجتماعی و عفاف و حجاب برای احقاق حقوق شهروندی فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در توجه به رضایت ارباب رجوع نشان‌دهنده رویکرد مطلوب دستگاه‌های اجرایی به جلب نظر ارباب رجوع در ارائه خدمات است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه انتظار به حق مردم از دستگاه‌های اجرایی مورد توجه این دستگاه‌های استان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این طرح در سال جاری نیز اجرایی می‌شود.

وی از برگزاری نخستین جلسه آموزشی حقوق شهروندی در سال جاری در زنجان خبر داد و گفت: در این جلسه 200 مدیر پایه و میانی از دستگاه‌های مختلف اجرایی آموزش‌های لازم را اخذ کرده‌اند.

متوسلین با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در زمینه حقوق شهروندی یادآور شد: با همکاری رسانه‌ها در زمینه نهادینه‌کردن حقوق شهروندی اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به حقوق شهروندی بر ضرورت فرهنگ‌سازی در این زمینه تاکید کرد و افزود: امور اجتماعی استانداری زنجان با برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه ارتقای حقوق شهروندی در سال جاری اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول