اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردکان:

ادای حقوق شهروندی یک مطالبه جدی از دولت‌هاست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: امروز ادای حقوق شهروندی یک مطالبه جدی مردم از دولت‌ها به شمار می‌رود.

ادای حقوق شهروندی یک مطالبه جدی از دولت‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا تابش ظهر امروز در مراسم افتتاح میدان جوادالائمه (ع) اردکان با بیان اینکه ترکیب جمعیتی کشور در مقایسه با قبل از انقلاب معکوس شده و در حال حاضر در حدود 70 درصد جمعیت ایران در شهرها سکونت دارند، اظهار داشت: تغییر در ترکیب جمعیتی، افزایش جمعیت جوان، دوران گذر از سنت به مدرنیته، افزایش قشر تحصیل‌کرده، رشد شگفت‌انگیز ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیازها و توقعات انسان‌ها، تغییرات شگرفی را در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به وجود آورده و انتظارات به حق مردم را از حکومت‌ها افزایش داده است.
وی عنوان کرد: این تحولات در شهرها بروز و ظهور بیشتری داشته و به همان نسبت توقع از حاکمیت افزون‌تر شده است.
تابش یادآور شد: امروز رعایت و ادای حقوق شهروندی یک مطالبه جدی از دولت‌هاست و مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی جزو لاینفک حکمرانی خوب است.
وی با اشاره به مطالبات مردم از شهرداری‌ها به عنوان یکی از نهادهای ملموس در زندگی شهری عنوان کرد: حمل و نقل و مبلمان مناسب گردشگری و نظافت و محیط زیست شهری مطلوب و از این دست نیازها، از خواسته‌های مردم از شهرداری‌ها و دولت است و شهرداری‌هایی که از درآمدهای محلی کم‌بهره هستند نیز توجیهی برای شهروندان خود در نامطلوب بودن وضعیت شهرشان نسبت به شهرهای بهره‌مند نخواهند داشت.
تابش ادامه داد: بنابراین در کشورمان که تحقق عدالت و رفع تبعیض و محرومیت جزو آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی است باید نسبت به شهرداری‌های مناطق محروم و کم درآمد توجه بیشتری معطوف شود و از درآمدهای متمرکز و ملی، این شهرداری‌ها تقویت شوند تا بتوانند حداقل خدمات مورد نیاز را به شهروندان ارائه دهند.
تابش در عین حال بر این موضوع نیز تاکید کرد که به طور کلی توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات، همراه با مدیریت کارآمد به بهبود استانداردهای خدمات شهری می‌انجامد و ثمره آن افزایش رفاه و رضایتمندی شهروندان خواهد بود.
نماینده مردم اردکان همچنین در مورد تقویت اعتبارات شهرداری‌های اردکان، احمدآباد و عقدا از منابع دولتی نیز گفت: پیگیری‌های زیادی انجام شده و ملاقات‌هایی با مسئولان حوزه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و وزارت کشور داشته‌ایم و کمک‌های خوبی اعطا شده که مردم آثار آن را در برخی طرح‌های عمرانی و خدمات شهری شاهد بوده‌اند، اما آنچه مسلم است نیازها و انتظارات بسیار فراتر از آن چیزی است که با درآمدهای ناچیز شهرداری‌ها بتوان به آن پاسخ داد و به همین دلیل سعی شده از صنایع مستقر در شهرستان و عوارض حاصله نیز به شهرداری‌ها کمک شود که در زمینه شهرداری اردکان و تنها از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده حدود 4میلیارد تومان امسال اختصاص یافته است.
وی اظهار امیدواری کرد: این کمک‌ها تداوم یافته و در مناطقی از شهر که دارای محرومیت بیشتری است، صرف شود.
تابش از صنایع شهرستان که برای پروژه‌هایی نظیر زیرگذر، برخی پارک‌ها و میادین در اردکان و احداث پارک در عقدا و احمدآباد مساعدت کردند، قدردانی کرد و خواستار مشارکت افزون‌تر آنها در اجرای پروژه‌های خدمات شهری شد.
وی ادامه داد: توسعه مبتنی بر رعایت عدالت و جلب رضایت مردم پایدار خواهد بود و تعالی و پیشرفت کشور و رفاه آحاد جامعه را موجب خواهد شد.
نماینده مردم اردکان همچنین از شهردار اردکان و مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر و پیمانکاران و کارگران پروژه احداث میدان جوادالائمه که در مدت 45 روز به انجام رسید، قدردانی کرد و خواستار توجه بیشتر شهرداری به محله‌هایی از شهر اردکان شد که کم بهره‌تر هستند و نیاز به توجه بیشتری دارند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول