اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد چهارمحال و بختیاری:

شهرکرد میزبان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: بیست و چهارمین جشنواره تئاتر این استان مهرماه سال جاری در شهرکرد برگزار می‌شود.

شهرکرد میزبان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی است

حسین گنجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با توجه به حضور مشتاقانه هنرمندان عرصه نمایش و تئاتر در برگزاری بیست و سه دوره جشنواره تئاتر استانی، دبیرخانه دائمی تئاتر استان چهارمحال و بختیاری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی دوره دیگری از جشنواره تئاتر را برگزار می‌کند.

وی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را از مهم‌ترین محورهای این جشنواره عنوان کرد و افزود: عفاف و حجاب، ایثار و شهادت و شادی و نشاط از محورهای دیگر این جشنواره است که گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره می‌توانند آثار خود را مرتبط با این موضوعات تولید و اجرا کنند.

گنجی با اشاره به اهداف این جشنواره، ادامه داد: شناساندن آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و ایرانی، اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‎های انقلابی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تنها عضو گروه‌های ثبت شده و دارای پروانه فعالیت می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، تصریح کرد: هنرمندانی که حداقل دو نمایش را کارگردانی کرده و یا دستیار کارگردان سه نمایش باشند می‌توانند سه نسخه از نمایشنامه را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

گنجی افزود: بعد از بازخوانی نمایشنامه امکان تغییر متن و یا کارگردان اثر وجود ندارد همچنین نمایشنامه‌های برگرفته و اقتباس شده از آثار خارجی مجوز اجرا نخواهند گرفت.

وی از ثبت و ساماندهی 17 گروه تئاتر در این استان خبر داد و گفت: بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی با حضور گروه‌های ثبت‌شده در مهرماه سال جاری در شهرکرد برگزار می‌شود.

گنجی خاطرنشان کرد: امید می‎رود در سال تولید ملی ،حمایت از کار و سرمایه ایرانی بتوانیم در عرصه فرهنگ و هنر، سرمایه غنی و ارزشمند اسلامی و ایرانی خود را به منصه ظهور، بروز و پیشرفت برسانیم.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول