اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پخش فیلم مستند زندگی «محمد صالح‌اعلا» انجام می‌شود

برگزاری نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی «آسمان» در اصفهان

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین جشنواره تئاتر آسمان گفت: نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی با نام «آسمان» از 25 تا 28 اردیبهشت‌ماه به همراه بخش‌های جنبی مانند پخش فیلم مستند زندگی «محمد صالح‌اعلا» در اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین جشنواره تئاتر دانشجویی «آسمان» در اصفهان

رضا مهدوی‌هزاوه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: این جشنواره تئاتر دانشجویی به صورت داخلی و با حضور دانشجویان رشته سینما، گرافیک و معماری دانشگاه سپهر اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره «آسمان» به صورت خودجوش از بین کلاس‌های آموزشی دانشگاه شکل گرفته است و با وجود اینکه بسیاری از دانشجویان در رشته نمایش تحصیل نمی‌کردند، علاقه بسیار زیادی برای شرکت در این جشنواره نشان دادند.

دبیر نخستین جشنواره تئاتر آسمان  تصریح کرد: 40 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از میان آنها 18 گروه انتخاب شدند و داوری آثار آنها را مهران امام ‌بخش، مصطفی محمودی و حمیدرضا نعیمی برعهده دارند.

وی با بیان اینکه این جشنواره دارای سه بخش است، تصریح کرد: جشنواره شامل هفت نمایش در بخش صحنه‌ای، هفت اثر در بخش نمایشنامه‌خوانی و 10 اثر تجربه‌های نو است و به صورت رقابتی برگزار می‌شود.

*‌ بزرگداشت محمد صالح‌اعلا در جشنواره تئاتر آسمان

مهدوی با بیان اینکه این جشنواره دارای برنامه‌های جنبی نیز هست، تاکید کرد: یکی از این برنامه‌های جنبی برنامه بزرگداشت محمد صالح‌اعلا با حضور این شاعر به نام و پخش فیلم مستندی از زندگی وی است که برای نخستین بار پخش می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم زاون قوکاسیان منتقد سینما سخنرانی می‌کند و هم‌چنین گرامیداشت زنده‌یاد ابراهیم کریمی از پیشکسوتان تئاتر اصفهان از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

دبیر نخستین جشنواره تئاتر آسمان تصریح کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره روز 28 اردیبهشت‌ماه با حضور پیام نادری دهکردی بازیگر تئاتر و سینما از ساعت 16 تا 18 برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی برای برپایی این جشنواره همکاری داشتند، تاکید کرد: حوزه هنری اصفهان و اداره‌کل نمایش خانگی وزارت ارشاد تهران همکاری خوبی با ما در برگزاری این جشنواره داشتند.

مهدوی اضافه کرد: با مذاکراتی که با حوزه هنری اصفهان داشتیم، به احتمال زیاد آثار برتر و با کیفیت جشنواره تئاتر آسمان در سالن این حوزه به اجرای عمومی در می‌آید و قصد داریم از سال آینده این جشنواره را در سطح دیگر دانشگاه‌های منطقه نیز گسترش دهیم.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول