اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

جشن اردیبهشت ‌تئاتری در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان آیین اردیبهشت تئاتر ایران روز سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

جشن اردیبهشت ‌تئاتری در اصفهان برگزار می‌شود

حمید شهرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در این برنامه سیاست‌ها، اولویت‌ها و برنامه‌های سال جدید اداره‌کل ارشاد اسلامی اعلام و از فعالان و پیشکسوتان عرصه تئاتر تقدیر می‌شود.

کارشناس تئاتر اداره ارشاد اصفهان افزود: قرائت پیام روز جهانی تئاتر و پیام معاونت هنری وزیر ارشاد و اجرای نمایش‌ از دیگر برنامه‌های این جشن است و مهمانانی ویژه از تهران نیز در این مراسم سخنرانی می‌کنند.

به گزارش فارس، کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: آیین اردیبهشت تئاتری قرار نیست به رفع مشکلات تئاتر کمک کنند بلکه جشنی برای تقدیر و تشویق هنرمندان تئاتر است.

پویان عطایی افزود: اشکالی که گاه در جشن اردیبهشت تئاتری دیده می‌شود این است که این تشویق‌ها به حق نیست و از افرادی تقدیر می‌شود که ارتباط چندانی به تئاتر ندارند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشن سبب دل‌گرمی هنرمندان تئاتر که حرفه پرمشغله‌ای دارند می‌شود، تاکید کرد: تقدیر از پیشکسوتان تئاتر نیز بیانگر این موضوع است که ما زحمات آنها را فراموش نکرده‌ایم و همواره به یاد آنها هستیم و لازم است در این جشن از افرادی تقدیر کنیم که تئاتر حرفه اصلی آنهاست و در این زمینه فعال هستند. 

*‌در جشن اردیبهشت تئاتری جوانان را نباید فراموش کنیم

دیگر کارگردان تئاتر نیز درباره اردیبهشت تئاتری تصریح کرد: به طور معمول در این مراسم از پیشکسوتان تئاتر تقدیر می‌شود که بسیار مهم است اما در این میان نباید از تشویق جوانان غافل باشیم.

جواد نوری ادامه داد: ما اکنون جوانان مستعد و هنرمندی در تئاتر اصفهان داریم که کم‌تر دیده‌ شده‌اند و نیاز به حمایت و دلگرمی بیشتری دارند تا روزی آنها نیز همانند پیشکسوتان تئاتر برای کشورمان افتخار آفرین باشند.

به گزارش فارس، آیین بزرگداشت روز جهانی تئاتر با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان 26 اردیبهشت سال جاری از ساعت 17.30 دقیقه در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان واقع در خیابان توحید برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول