اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌دره خبر داد

احداث پل زیر‌گذر راه‌آهن روستای قلعه حسینیه

خبرگزاری فارس: فرماندار خرم‌دره از احداث پل زیر‌گذر راه‌آهن روستای قلعه حسینیه خبر داد.

احداث پل زیر‌گذر راه‌آهن روستای قلعه حسینیه

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، رحیم نوری‌پور ظهر امروز در جمع مردم روستای قلعه حسینیه با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی‌، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: بخش کشاورزی و توسعه آن بیشترین بخشی است که می‌تواند همگام با شعار سال فعالیت کند.

وی با اشاره به تفویض اختیار کار‌گروه‌های کشاورزی به شهرستان‌ها گفت: امسال 169 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی به استان زنجان اختصاص پیدا کرده که سهم شهرستان خرم‌دره از این مقدار بیش از 9 میلیارد تومان است.

فرماندار شهرستان خرم‌دره از احداث بوستان، توسعه ورزش و اماکن ورزشی‌، احداث پل زیر گذر راه آهن روستای قلعه حسینیه برای تسهیل در رفت و آمد کشاورزان و احداث مرکز بهداشتی درمانی در این روستا خبر داد و ابراز داشت: امیدوار هستیم که با همراهی و همدلی مردم روستا و مسئولان، زمینه رشد و توسعه بیش از پیش روستا فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل ستاد توسعه بخش کشاورزی تصریح کرد: بخشداری و دهیاری‌ها موظف هستند تا مردم را از اجرای طرح آگاه کرده و تمام اداره‌های تابعه شهرستان‌، فعالان بخش کشاورزی‌، مطبوعات و صدا و سیما و نمایندگان امور صنفی کشاورزی باید در جریان طرح توسعه بخش کشاورزی قرار بگیرند.

نوری‌پور افزود: باید اراضی قابل استفاده و قابل واگذاری برای این طرح شناسایی و منابع آبی آنها نیز مشخص شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 70 هکتار از اراضی راه و شهرسازی در روستاهای الوند و نصیرآباد واقع شده است، گفت: قسمتی از این مهم در اختیار جهاد دانشگاهی برای اجرا طرح تولید گیاهان دارویی و قسمتی برای انجام سایر طرح‌ها در نظر گرفته شود.

فرماندار خرم‌دره از اداره کار و رفاه اجتماعی خواست تا فعالان بخش کشاورزی و فارغ‌التحصیلان کشاورزی دارای طرح را مشخص کند‌.

گفتنی است هیئت وزیران بنا به پیشنهاد رئیس جمهور و به استناد اصل 127 و 128 قانون اساسی به منظور توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر اشتغال در بخش کشاورزی با تشکیل «کار گروه توسعه بخش کشاورزی» به ریاست رئیس جمهور و عضویت وزیران جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، نیرو، کشور، نفت، امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و دبیر هیئت دولت موافقت کرد.

اعمال اختیارها و مسئولیت هیئت وزیران مندرج در قوانین و مقررات از جمله قوانین برنامه پنجم توسعه، افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین قوانین و مقررات مربوط به حمایت از مصرف ‌کنندگان و تولید کنندگان و قانون پولی و بانکی و عملیات بانکی بدون ربا در همه امور مربوط به تامین و واگذاری حق بهره‌برداری و اجاره اراضی منابع ملی و دولتی مستعد، تامین زیر ساخت های آب، برق، گاز، راه و مخابرات و همچنین تامین و پرداخت تسهیلات بانکی و پرداخت یارانه‌ها و اعتبارهای مورد نیاز از وظایف کار گروه توسعه بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول