اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا دقایقی دیگر

تقاطع غیر هم‌سطح ولی‌عصر(عج) به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) پروژه ملی تقاطع غیر هم‌سطح حضرت ولی‌عصر(عج) در شاهین‌شهر اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

تقاطع غیر هم‌سطح ولی‌عصر(عج) به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تا دقایقی دیگر و حضور جمعی از مسئولان و مردم شاهین‌شهر تقاطع بزرگ حضرت ولی‌عصر(عج) در مسیر شاهراه مرکزی کشور و در ورودی غربی شاهین‌شهر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این پروژه با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال و در مدت دو سال تکمیل شده است، هم‌چنین این پروژه با احداث 12 کیلومتر راه اصلی و شش کیلومتر مسیر دسترسی، توسعه 200 هکتاری فضای سبز از اراضی تملک شده انجام شده است.

از مشخصات فنی این پروژه ملی اجرای بیش از یک میلیون و 500 هزار مترمکعب عملیات کوه‌برداری و خاک‌برداری، احداث چهار دستگاه پل با دهانه 25 متر، ایجاد یک و نیم کیلومتر کانال هدایت آب سطحی، کارگذاری سه کیلومتر آب و گاز بین شهری و نصب 400 پایه روشنایی و صرف هزار تن شبکه آماتور بندی است.

هم‌چنین در مدت پنج سال گذشته ده‌ها پروژه کلان عمرانی با اعتباری بالغ بر 190 میلیارد تومان در شاهین‌شهر به بهره‌برداری رسید که از آن جمله می‌توان به احداث ترمینال شیشه‌ای برون شهری، احداث سه فرهنگ‌سرا، ایجاد بوستان بانوان و احداث ده‌ها پارک محلی اشاره کرد.

شاهین‌شهر در شمال شهر اصفهان و در فاصله 19 کیلومتری تا مرکز استان قرار دارد و هسته اولیه شاهین‌شهر، روستایی به نام امیرآباد بوده که از آن فقط مسجدی بیش باقی نمانده و به مرور زمان شاهین‌شهر شکل گرفته است.

جمعیت این شهر قریب به 143 هزار نفر است که با توجه به بافت جوان و مهندسی شهر، واحدهای صنعتی و تولیدی متعدد، ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی و به خصوص مهاجرپذیری بسیاری را دارد.

پیش‌بینی می‌شود با توجه به ساخت و سازهای مسکونی و سرعت رو به افزایش جمعیت این شهر، جمعیت شاهین‌شهر اصفهان تا سال 1400 به نیم میلیون نفر برسد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول