اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال:

استفاده درست از دیجیتال تهدیدها را به حداقل می‌رساند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال تاکید کرد: استفاده درست از دیجیتال تهدیدها را به حداقل می‌رساند.

استفاده درست از دیجیتال تهدیدها را به حداقل می‌رساند

حسن علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت:‌ موضوع رسانه‌های جدید، هم تهدید و هم فرصت است مثل بسیاری از تکنولوژی‌های جدید که وارد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی رسانه‌های دیجیتال حلاوت خودش را دارد، گفت: با این وجود متأسفانه از آفت‌ها و تهدیدهایی که ممکن است در پشت سر رسانه‌های دیجیتال باشد و از آن مبانی و فلسفه‌ای که ممکن است پشت سر این کار مترتب باشد، همیشه غافل بوده‌ایم.

علیزاده با تاکید بر اینکه این موضوع مربوط به رسانه‌های دیجیتال نیست و از زمانی که ماشین و خودرو وارد ایران شده است این را می‌توان دید، اظهار داشت: فرهنگ رانندگی درست هیچ‌وقت آموزش داده نشد تا اینکه تبدیل به یک بحران شده و بالاخره راهنمایی و رانندگی شروع به فرهنگ‌سازی وسیع طی چند سال کرد.

وی افزود: این در مورد خیلی از تکنولوژی‌ها از جمله رسانه‌های دیجیتال وجود دارد که مبانی و روی آموزه‌های غربی کار شده است.

علیزاده با بیان اینکه اینترنت از جمله فناوری‌های غربی بوده که یکسری اباحه‌گری داشته و آن را ترویج یا تبلیغ می‌کند، تصریح کرد: براساس مبانی فرهنگ غربی است آن‌ها خیلی از این آموزه‌هایی که ما در حوزه تمدن ایرانی اسلامی خودمان داریم را خیلی عنایت که ندارند، شاید مخالفت هم دارند طبیعی است که این فضا بایستی تحت کنترل ما درآید.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال اظهار داشت: بر همین اساس ما اگر از این تکنولوژی جدید استفاده می‌کنیم باید راه‌های اشاعه فرهنگ خودمان را بتوانیم یاد بگیریم.

وی برگزاری نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال را بهانه‌ای برای فرهنگ‌سازی استفاده صحیح از این رسانه عنوان کرد و ادامه داد: نمایشگاه یک بهانه‌ای است، امسال نسبت به دور قبل خیلی تغییرات ایجاد کردیم و نمی‌خواستیم موضوع تهدید اینترنت و فضای مجازی را مطرح کنیم بلکه اتفاقاً اگر ما یک سلامت و بهداشتی در حوزه کاربرانمان ایجاد کنیم حوزه فرصت‌هایش خیلی حوزه‌های گرانبهایی است.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال با اشاره به اینکه اگر اینترنت چند روز در کشور قطع شود خیلی از سرویس‌ها ممکن است به مخاطره بیفتد، افزود: اینکه ما سعی کردیم هم در قالب استفاده از هنرهای دیجیتال و هم در قالب استفاده از تکنولوژی‌های روز که برای نخستین بار در سطح استان‌ها ارائه می‌شود، نشان دهیم که اینترنت و فضای مجازی رسانه‌های دیجیتال نمی‌تواند تهدید آمیز باشد بلکه استفاده درست می‌تواند تهدیدها را به حداقل برساند و به نظر می‌رسد قدم مثبتی در این راستا بوده باشد.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال در کنار برپایی غرفه‌های مختلف یکسری تهدیدهای عینی را هم ارائه کرده‌اند، تصریح کرد: این برنامه در قالب نشست‌ها در حوزه کودک شاید جزو نخستین کارهایی است که ما در نمایشگاه استانی انجام می‌دهیم.

به گفته علیزاده، در نمایشگاه قبلی این برنامه وجود نداشته و امسال برای نخستین بار این برنامه شروع شده و بر این اعتقادیم که این برنامه بر روی ذهنیت کودکان اثرگذار است، چون این کودکان، مادران و پدران نسل فردا هستند و با ارائه برنامه‌ها می‌توان آموزه‌های مرتبط را به کودکان انتقال دهیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه رسانه دیجیتال کار یک مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد نیست، اظهار داشت: اگر بود که مقام معظم رهبری رهنمود ایجاد شورای عالی فضای مجازی را ارائه نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه ایجاد فضای مطلوب در رسانه‌های دیجیتال نیازمند همگرایی همه دستگاه‌ها است، تصریح کرد: با این همگرایی در حوزه محتوا، زیرساخت، فرصت‌های خوبی به منظور در اختیار گذاشتن فرصت برای استفاده از این ظرفیت از سوی مردم فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول