اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان خبر داد

ثبت‌نام اینترنتی نخستین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت در لرستان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان گفت: ثبت‌نام اینترنتی نخستین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت در لرستان آغاز شد.

ثبت‌نام اینترنتی نخستین آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، قباد بیرانوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: ثبت‌نام نخستین آزمون ادواری سراسری متقاضیان سنجش مهارت به صورت اینترنتی و هماهنگ کشوری از ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 30 فروردین‌ماه آغاز و تا ساعت 24 روز جمعه هشت اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

وی افزود: نخستین آزمون ادواری سنجش مهارت در سال جاری به صورت هماهنگ و سراسری و از طریق بکارگیری سیستم‌های الکترونیکی پنجم خردادماه برگزار می‌شود.

بیرانوند در خصوص شیوه اجرای آزمون ادواری سنجش مهارت و نحوه ثبت‌نام متقاضیان بیان داشت: برای ثبت‌نام این آزمون، دفترچه واحد طراحی شده است، که متقاضیان پس از دریافت دفترچه و کارت اعتباری از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی http://advari.irantvto.ir در حرفه مورد نظر ثبت‌نام کنند.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان در خصوص اهداف برگزاری آزمون‌های سراسری سنجش مهارت گفت: طرح برگزاری آزمون‌های سراسری سنجش مهارت با اهداف اطلاع‌رسانی جامع و ایجاد وحدت رویه، ارتقای کیفیت فرآیند سنجش مهارت، اعتباربخشی به تجارب فنی و حرفه‌ای افراد، بسترسازی تحقق دولت الکترونیک و توسعه و بهبود خدمت‌رسانی به مخاطبان اجرایی می‌شود.

بیرانوند پیرامون نحوه اعلام نتایج آزمون‌های ادواری سراسری سنجش مهارت گفت: نتایج این آزمون‌ها نیمه خردادماه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی آزمون ادواری سنجش مهارت و سایر سامانه‌های اطلاع‌رسانی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به مراحل اجرای آزمون‌های ادواری سنجش مهارت گفت: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است، که متقاضیان باید پس از ثبت‌نام در آزمون براساس جدول شماره یک دفترچه ثبت‌نامی آزمون با درج کد رهگیری و کد ملی، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان  اظهار داشت: شرکت کنندگان پس از آزمون کتبی و کسب نمره قبولی براساس برنامه زمان‌بندی مندرج در جدول شماره یک برای شرکت در آزمون عملی باید به حوزه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان در خصوص شرایط قبولی در آزمون‌های سنجش مهارت بیان داشت: حد نصاب نمره قبولی در آزمون کتبی 50 از 100 و در آزمون عملی 70 از 100 است، که شرط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت کسب حداقل نمره معدل 70 از 100 از طریق فرمول 70 ≤ (نمره آزمون کتبی × 25درصد) + (نمره آزمون عملی × 75درصد) است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد پاسخ‌گویی آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت گفت: در صورتی که متقاضیان ثبت‌نام با مشکلی برای ثبت‌نام اینترنتی آزمون سنجش مهارت مواجه شوند، می‌توانند با شماره تلفن 3216931-0661 تماس حاصل کنند.

گفتنی است، اجرای هماهنگ و سراسری آزمون‌های ادواری سنجش مهارت از طریق بکارگیری سیستم‌های الکترونیکی در راستای برنامه‌های عملیاتی سال جهاد اقتصادی صورت گرفته و در سال 1390 در دو نوبت برگزار شده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول