اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری خبر داد

آغاز ثبت‌نام اینترنتی آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری از آغاز ثبت‌نام نخستین آزمون ادواری سراسری متقاضیان سنجش مهارت به صورت اینترنتی و هماهنگ کشوری در این استان خبر داد.

آغاز ثبت‌نام اینترنتی آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله سعیدی پیش ازظهر امروز در جمع مدیران مراکز فنی و حرفه‌ای این استان، اظهار داشت: نخستین آزمون ادواری سنجش مهارت در سال‌ جاری به صورت هماهنگ و سراسری و از طریق بکارگیری سیستم‌های الکترونیکی، پنجم خردادماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شیوه اجرای آزمون ادواری سنجش مهارت و نحوه ثبت‌نام متقاضیان، گفت: برای ثبت‌نام این آزمون، دفترچه واحد طراحی شده است که متقاضیان پس از دریافت دفترچه و کارت اعتباری از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی http://advari.irantvto.ir در حرفه مورد نظر ثبت‌نام کنند.

سعیدی افزود: نخستین آزمون سراسری سنجش مهارت در سال‌ جاری، در 39 حرفه به صورت همسان و هماهنگ کشوری و 340 حرفه غیرمتمرکز در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر، پنجم خردادماه همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به اهداف برگزاری آزمون‌های سراسری سنجش مهارت، گفت: طرح برگزاری آزمون‌های سراسری سنجش مهارت بااهداف اطلاع‌رسانی جامع و ایجاد وحدت رویه، ارتقای کیفیت فرآیند سنجش مهارت، اعتبار بخشی به تجارب فنی و حرفه‌ای افراد، بسترسازی تحقق دولت الکترونیک و توسعه و بهبود خدمت‌رسانی به مخاطبان اجرایی می‌شود، که برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری آزمون ادواری هماهنگ در 31 استان انجام شده است.

سعیدی، پیرامون نحوه اعلام نتایج آزمون‌های ادواری سراسری سنجش مهارت گفت: نتایج این آزمون‌ها نیمه خردادماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی آزمون ادواری سنجش مهارت و سایر سامانه‌های اطلاع رسانی اعلام می‌شود.

وی با اشاره به مراحل اجرای آزمون‌های ادواری سنجش مهارت، افزود: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است که متقاضیان باید پس از ثبت نام در آزمون براساس جدول شماره یک دفترچه ثبت‌نامی آزمون با درج کد رهگیری و کد ملی، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

سعیدی ادامه داد: شرکت‌کنندگان پس از آزمون کتبی و کسب نمره قبولی بر اساس برنامه زمان‌بندی مندرج در جدول شماره یک برای شرکت در آزمون عملی باید به حوزه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط قبولی در آزمون‌های سنجش مهارت، بیان داشت: حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی 50 از 100 و در آزمون عملی 70 از 100 است.

سعیدی با اشاره به تشکیل ستاد پاسخگویی آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت گفت: در صورتی که متقاضیان ثبت نام با مشکلی برای ثبت نام اینترنتی آزمون سنجش مهارت مواجه شوند، می‌توانند با شماره تلفن 2228400 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول