اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش عشایری کرمان خبر داد

ساخت مدرسه‌های مستحکم در مناطق ثابت عشایری کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان گفت: ساخت مدرسه‌های مستحکم در مناطق ثابت عشایری از اولویت کاری آموزش و پرورش عشایری است.

ساخت مدرسه‌های مستحکم در مناطق ثابت عشایری کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، انوشیروان علیدادی بعد از ظهر امروز در حاشیه همایش معلمان عشایری شهرستان سیرجان اظهار داشت: طی دو سال گذشته تحصیلی 30 واحد آموزش عشایری با زیربنای بیش از 20 هزار متر‌ مربع احداث شده است.

وی بیان داشت: سال جاری نیز 59 کانکس جایگزین چادرهای عشایری در مناطق ثابت شد تا دانش‌آموزان عشایری در فضای آرام و مطمئن آموزشی به آموزش تحصیل مشغول باشند.

علیدادی از تجهیز برخی مدارس عشایری به فناوری و تکنولوژی روز خبر داد و ابراز داشت: 20 دستگاه لب‌تاب ‌سال جاری برای مدیران مجتمع‌های عشایر‌ی خریداری شد و پنج کارگاه آی‌تی برگزار و پنج کانکس عشایر مجهز به سیستم آی‌تی شدند.

وی افزود: سال جاری دو واحد آموزشی عشایری با زیربنای یک هزار و 660 متر ‌مربع به سیرجان اختصاص یافت و در سال تحصیلی جدید این شهرستان دارای دبیرستان متوسطه پسرانه عشایری و هنرستان فنی و حرفه‌ای با اولویت رشته برق می‌شود.

رئیس آموزش پرورش عشایری استان کرمان اذعان داشت: در سال تحصیلی جاری چهار رتبه سه رقمی در کنکور و چهار رتبه اول‌ در مسابقات فرهنگی و هنری استان کرمان از آن دانش‌‌آموزان عشایری شد.

علیدادی تصریح کرد: سال جاری 650 دانش‌آموز عشایری استان کرمان با مساعدت 300 میلیون ریالی استاندار کرمان برای نخستین بار به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش فارس در این همایش معلمان نمونه عشایری تجلیل شدند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول