اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

زنان عشایر قهرمانان خستگی‌ناپذیر انقلاب هستند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زنان عشایر با تربیت و تحویل فرزندان غیور و شجاع به انقلاب‌ و تحمل سختی‌ها، قهرمانان خستگی‌ناپذیر حفظ انقلاب اسلامی هستند.

زنان عشایر قهرمانان خستگی‌ناپذیر انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران اکبر نیکزاد امروز در نخستین جشنواره زنان و دختران نخبه عشایر کهگیلویه و بویراحمد که با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی در محل پارک نفت گچساران برگزار شد، با بیان اینکه مرد از دامن زن به معراج می‌رود، اظهار داشت: در اولین روزهای خدمت‌رسانی اینجانب در کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد برگزاری جشنواره زنان عشایر برای معرفی به جامعه ارائه شد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌ زنان و دختران عشایر افزود: اصحاب قلم، رسانه و خبرگزاری‌ها باید با پوشش و انعکاس این‌گونه جشنواره‌ها دستاوردهای بزرگ این جشنواره‌ها را به جامعه معرفی کنند.

نیکزاد با اشاره به جایگاه و مقام زن گفت: خداوند مهر و محبت فرزندان را در دل مادر قرار داده است و همه بزرگان و قهرمانان موفقیت خود را مدیون مهر و محبت مادر هستند.

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد عشایر را قهرمانان اصلی حفظ انقلاب دانست و ابراز داشت: جوانان کهگیلویه و بویراحمد در جبهه‌های جنگ تحمیلی و نابرابر هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند.

نیکزاد با اشاره به کتاب "پایی که جا ماند" به نویسندگی سیدناصر حسینی نویسنده گچسارانی تصریح کرد: این کتاب گوشه‌ای از رشادت‌ها و فداکاری‌های فرزندان عشایر این استان در زندان‌های مخوف رژیم بعث صدام را نقل می‌کند.

وی در ادامه ابراز داشت: حماسه پدخندق یکی از حماسه‌های جاویدان فرزندان عشایری کهگیلویه و بویراحمد بود که همیشه به عنوان برگ زرینی در کتاب تاریخ این استان می‌درخشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از زنان عشایر عنوان داشت: زنان عشایر قهرمانانی هستند که بار اصلی زندگی را بر دوش داشته و فرزندان غیور و شجاعی به جامعه تحویل داده‌اند.

* حضرت فاطمه(س) عصاره عالم هستی است

امام جمعه گچساران نیز در این جشنواره با اشاره به مقام زن بیان داشت: وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) محور عالم امکان، آفرینش و عصاره هستی است.

حجت‌الاسلام سید فرج‌الله موسوی افزود: فرهنگ اسلام به طور کلی با سرور، شادی و شادمانی مغایر نیست.

وی ادامه داد: با این وجود حرکات و اعمالی که در برخی محافل انجام می‌شود مغایر با سنت، شخصیت و میل فاطمه زهرا(س) است.

موسوی با اشاره به رشادت‌های فرزندان عشایر در دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ابراز داشت: افتخارات بزرگی از گذشته توسط زنان ایران اسلامی به جا مانده است.

وی با بیان فداکاری‌ها و رشادت‌های مادران و زنان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد: مادران شجاع این مرز و بوم با تربیت فرزندان دلیر و شجاع جنگ تحمیلی را اداره و مدیریت کردند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول