اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان عشایر کشور:

35 درصد محصولات صنایع دستی کشور توسط زنان عشایر تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور اداری و مالی سازمان امور عشایر کشور گفت: زنان عشایر ایران افزون بر 35 درصد از محصولات صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند.

35 درصد محصولات صنایع دستی کشور توسط زنان عشایر تولید می‌شود

حسن مصطفی‌نژاد شنبه شب در حاشیه اختتامیه جشنواره زنان و دختران نخبه عشایر کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در ایران بیش از یک‌میلیون و 800 هزار نفر جمعیت عشایری وجود دارد و تعداد زیادی از روستائیان ما نیز جنبه عشایری دارند.

وی با بیان اینکه عشایر افزون بر 29 درصد از نیاز گوشت کشوری را تأمین می‌کنند، افزود: زنان عشایر ایران افزون بر 35 درصد از محصولات صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند.

مصطفی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر نقش و اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های عشایری در سطح کشور‌ گفت: نمایشگاه‌های عشایری در راستای شناسایی و معرفی نخبه‌های عشایری به جامعه، آشنایی جامعه با تولیدات عشایر و کاربرد آن و ایجاد فضایی مناسب برای بازاریابی محصولات عشایری برگزار می‌شود.

معاون امور اداری و مالی سازمان امور عشایر کشور در ادامه ابراز داشت: جامعه عشایری ایران بیش از 25 درصد دام سبک مورد نیاز کشور را تأمین می‌کنند.

مصطفی‌نژاد بیان داشت: عشایر در تولید گوشت موفقیت بهتری نسبت به تولید لبنیات دارند زیرا ماهیت وجودی و زندگی عشایری بر تحرک و جابجایی بوده که همین مسئله سبب تولید کمتر لبنیات نسبت به گوشت مصرفی کشور می‌شود.

مصطفی‌نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر دلایل بیان جملات تاریخی امام راحل در مورد عشایر عنوان داشت: امام راحل با شناسایی قابلیت‌ها، استعدادها‌، غیرت و شجاعت عشایر ایران اسلامی عشایر را به عنوان ذخیره‌ای مطمئن برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی کردند.

این مسئول کشوری ادامه داد: در طول تاریخ به همگان ثابت شده است که هر وقت مرزهای کشور به خطر افتاد، عشایر با غیرت و شجاعت در راه حفظ و دفاع از ایران اسلامی جانفشانی کردند.

وی ابراز داشت: نقش عشایر در تولید و نگهداری از فرهنگ ایرانی اسلامی انکارناپذیر بوده و هر جا که قصد معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی در دستور کار باشد، می‌توان مصادیق را از زندگی عشایری برداشت کرد.

معاون امور اداری و مالی سازمان امور عشایر کشور با اشاره به نامگذاری سال 91 به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی یادآور شد: حمایت از تولیدات داخلی به ویژه در زمینه استفاده از محصولات مختلف عشایری سبب ایجاد انگیزه، افزایش اشتغال و کارآفرینی و ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی به جای کالاهای‌ مشابه خارجی می‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول