اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سمنان:

طرح الحاق بحرین به عربستان به جایی نمی‏رسد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت سمنان تأکید کرد: طرح الحاق بحرین به عربستان که اخیراً مطرح شده است، بدون شک به جایی نمی‏رسد.

طرح الحاق بحرین به عربستان به جایی نمی‏رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام محمدباقر عبدوس ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش و دشمن‏شکن نماز جمعه این هفته سمنان که در هوایی گرم در مسجد امام این شهر برگزار شد، به طرح اخیر دنیای استکبار در نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مبنی بر الحاق بحرین به عربستان سعودی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه هیچ اتحاد خاصی نمی‏تواند بین بحرین و عربستان برقرار شود، ادامه داد: این اقدام که از سوی سران عرب برخی کشورهای دیکتاتور منطقه ارائه شده، در حقیقت توجیه سرکوب شیعیان آزادی‏خواه بحرینی توسط آل‏سعود است که به طور یقین بی‏نتیجه خواهد ماند.

امام جمعه موقت سمنان طرح مسائلی نظیر اتحاد کشور بحرین با عربستان یا پیوستن این کشور به منطقه تحت تسلط آل‏سعود را دستاویزی برای توجیه سرکوب شیعیان بحرین توسط آل‏سعود خون‏خوار و جنایتکار توصیف کرد.

عبدوس ادامه داد: آل‏سعود بی‏تردید طرح و برنامه خاصی برای اتحاد کشور بحرین با عربستان و در معنای واقعی کلمه الحاق بحرین به خود در نظر گرفته است تا قدرت خود را در منطقه خاورمیانه افزایش دهد اما این هدف شوم خنثی خواهد شد.

وی بیان کرد: با هوشیاری مردم آزادی‏خواه این کشور و البته برخی کشورهای عربی منطقه، طرح الحاق بحرین به کشورهای سعودی بی‏نتیجه و ابتر باقی مانده است و باید با قدرت بیشتری جلوی این قبیل طرح‏ها گرفته شود.

امام جمعه موقت سمنان افزود: ملت بحرین در برهه کنونی به خوبی به ندای بیداری اسلامی لبیک گفته‏اند و در اصل، مشکل اساسی و جرم آنها، شیعه و ولایت‏مدار بودن است و غربی‏ها و دیکتاتورهای عرب می‏خواهند شیعیان را روز به روز ضعیف‏تر کنند.

عبدوس هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان خود پرسشی را مطرح کرد که چگونه می‏شود جهان استکبار برای رسیدن به منافع خویش هیاهو و جنجال‏های سیاسی و رسانه‏ای بسیاری به راه می‏اندازد، اما امروز در قبال خون‏ریزی‏های بحرین دَم بر نمی‏زند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مردم غیور، ولایی و انقلابی استان سمنان امروز دوشادوش دیگر آحاد امت اسلامی علیه سناریوی آل‏سعود مبنی بر الحاق بحرین به عربستان سعودی، راهپیمایی کردند.

شعارهای مردم استان سمنان نظیر "آل‏سعود مزدور و باطل/خدا اراده کرده از بین برود"، "آل‏سعود حیا کن/بحرین را رها کن"، "مسلمان بحرینی حمایتت می‏کنیم"، "بحرین شده ماتم‏سرا/مهدی بیا، مهدی بیا"، "آل‏سعود قاتل/خلیفه باید برود"، "بحرین قهرمان است/با حادثه‏ها می‏ماند"، "خلیفه واژگون است/سعودی سرنگون است" و "مبارز بحرینی/تو پیرو حسینی" این پیام را می‏رساند که دنیای استکبار باید از فعالیت‏های شوم خود در منطقه خاورمیانه دست بردارد و بی‏شک بیداری اسلامی در منطقه به نتیجه خواهد رسید.   

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول