اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

ارتقای فرهنگی با برنامه‌های کلان میسر است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: ارتقای سطح فرهنگی و هنری شهرستان‌های این استان با اجرای برنامه‌های کلان میسر است.

ارتقای فرهنگی با برنامه‌های کلان میسر است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محمد‌حسین شفیعی‌ها عصر چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سراسری هنر و گلاب شهرستان آبیک که در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هنر مقوله‌ای اثربخش، عمیق و ماندگار است که هنرمندان مفاهیم و موضوعات جامعه را با زبان هنر به مردم منتقل می‌کنند.

وی افزود: هنرمندان این افتخار و شایستگی را دارند که به دلیل برخورداری از موهبت الهی هنر از اثرگذارترین قشر جامعه باشند.

این مسئول اجرایی و عملیاتی کردن برنامه‌های کلان در سطح شهرستان‌های استان قزوین را از سیاست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین طی دو سال اخیر عنوان کرد و گفت: نگاه اولیه به این‌ صورت بود که ظرفیت‌های یک یا چند رشته هنری را در سراسر این استان به کار می‌گرفتیم و در شهرستان‌های استان قزوین سامان می‌بخشیدیم.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اضافه کرد: برگزاری جشنواره هنر و گلاب از قابلیت‌ها و شایستگی‌های شهرستان آبیک بوده که توانسته در حد جشنواره‌های کشوری برگزار شود.

شفیعی‌ها خاط‌رنشان کرد: برگزاری جشنواره هنر و گلاب موفقیت ارزشمندی برای آبیک است زیرا با ایجاد شور و نشاط بین مردم در تبلیغ توان و استعدادهای خود در اذهان هنرمندان کشور نیز تأثیرگذار بوده است.

وی بیان کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند "اگر بخواهیم کاری را ماندگار کنیم راهی جز هنر وجود ندارد" بیانگر آن است که هنرمندان نقش کلیدی و سازنده در جامعه داشته باشند.

شفیعی‌ها با اشاره به برگزاری دوسالانه خوشنویسی در استان قزوین گفت: اجرای این دوسالانه در شناساندن استان قزوین در کشور و تثبیت هنر خوشنویسی استان قزوین تاثیر بسزایی می‌گذارد.

وی افزود: شهرستان آبیک نیز خوشنویسان بنام و چهره‌های برجسته‌ای دارد که برگزاری دوسالانه بسترهای لازم را برای تلاش بیشتر هنرمندان فراهم می‌کند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول