اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

284 برنامه فرهنگی و هنری در همدان اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از اجرای 284 برنامه فرهنگی و هنری در سال جاری در همدان خبر داد.

284 برنامه فرهنگی و هنری در همدان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو بیات بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خط مشی اداره ارشاد بهره‌گیری از سند چشم‌انداز 20 ساله کشور، سند چشم‌انداز توسعه استان و برنامه پنجم و قانون بودجه است، اظهار کرد: آنچه امروز برای فرهنگ و ارشاد استان همدان مطرح است الگوگیری از قانون است که از این طریق چهارچوبی برای امور فرهنگی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در سند چشم‌انداز برای اجرای صبغه‌های فرهنگی، پژوهش و رسانه‌ای و معیارهای توسعه فرهنگی مبتنی بر دانایی و تهدیدات و فرصت با رویکرد استراتژی که می‌توان در چشم‌انداز این موارد را استنباط کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه نگاه رهبری در عرصه فرهنگ بسیار مورد توجه است، افزود: رویکرد ارشاد در آینده بر اساس چشم‌انداز، بر اساس آمایش استانی و توسعه استانی، برنامه پنجم توسعه و بودجه 91 است که بر این اساس باید برنامه‌ها را در سه دوره کوتاه مدت یک‌ساله، میان مدت پنج‌ساله و بلندمدت 15 ساله بر اساس سند چشم‌انداز و آمایش اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: در سال 91 برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 284 برنامه تنظیم شده که امیدواریم بتوانیم این 284 برنامه را نیز اجرایی کنیم.

بیات با اشاره به اینکه برنامه‌های این اداره با رویکرد بین‌المللی، ملی، منطقه‌ای، استانی و شهرستانی عملیاتی می‌شود، عنوان کرد: در سال جاری برنامه‌ها با همین رویکردها در همدان برگزار می‌شود اما سیاست‌های اجرایی ما به گونه‌ای است که برنامه‌ها در ستاد طراحی می‌شوند و همانطور در شهرستان‌ها نیز اجرایی می‌شوند.

وی با اشاره به آغاز برنامه‌های ارشاد یادآور شد: تربیت مفسران قرآنی از 27 اردیبهشت آغاز شده و تا 30 اردیبهشت ادامه می‌یابد که این طرح در قالب طرح ملی اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان توجه به مفاخر و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر را بسیار ارزشمند دانست و گفت: در راستای ارج نهادن به اقشار پیشکسوت، رونمایی از کتاب یک‌هزار و 500 نسخه‌ای استاد فتوت فردا از ساعت 10 تا 12 در مجتمع شهید آوینی در مراسمی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اردیبهشت تئاتر استان همدان نیز اذعان کرد: در کشور روزی به عنوان اردیبهشت تئاتر نامگذاری شده که در این روز در همه استان‌ها تقسیم شده است و در استان ما فردا این مراسم برگزار و از 23 نفر از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر همدان تجلیل می‌شود.

بیات عملکرد تئاتر استان را بسیار مناسب ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته 72 عنوان تئاتر با 600 اجرا در سطح استان همدان به نمایش گذاشته شد که همین امر نشان‌دهنده این است که تئاتر همدان از عملکرد مثبتی برخوردار است.

وی با اشاره به سالروز 3، 14 و 15 خرداد ماه نیز خاطرنشان کرد: در این روزها که آزادسازی خرمشهر، سالروز رحلت امام(ره) و قیام 15 خرداد را در پیش داریم برنامه‌های متنوعی چون عصر شعر، نمایشگاه ایثارگران و برنامه‌های جانبی تدارک دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اکسپوی آثار هنرمندان در تاریخ سوم تا 15 تیر ماه در سطح استان اذعان کرد: با توجه به اینکه قانون ادارات را ملزم به خریداری آثار هنری از هنرمندان کرده است، در این نمایشگاه آثار هنرمندان به نمایش گذاشته می‌شود تا ادارات آثار مورد نظر خود را از این طریق خریداری کنند.

وی از ایجاد مقطع کارشناسی ارشد در مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه 900 دانشجو هم اکنون در مقاطع کارشناسی این مرکز در حال تحصیل هستند، آمادگی داریم که مقطع کارشناسی ارشد را نیز در این مرکز راه‌اندازی کنیم.

بیات اضافه کرد: در همه رشته‌های هنری، انجمن‌ها و حتی خبرنگاران نیز آمادگی داریم که اساتیدی را دعوت کرده و کلاس‌های آموزشی را برای آنها برگزار کنیم.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی ارشاد همدان نیز تصریح کرد: در سال 91، 23 پروژه عمرانی در عرصه فرهنگ و هنر استان مد نظر قرار گرفته که تلاش می‌کنیم به اتمام برسد تا به پیشرفت فیزیکی 50 درصد برسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از پیش‌بینی اعتباری بالغ بر 13 میلیارد و 450 میلیون تومان برای پروژه‌های عمرانی ارشاد خبر داد و گفت: بخشی از این اعتبار از منابع ملی و بخشی از منابع استانی است که به این ظرفیت استان می‌توان 21 پروژه دیگر نیز اضافه کرد.

وی در خصوص ایجاد سرای روزنامه‌نگاران در همدان نیز اظهار کرد: اگر بخواهیم در استان چنین سرایی ایجاد کنیم به معنای تضعیف کردن جای دیگری نیست بلکه برای تقویت کار است و ایجاد این سرا در حال اجراست.

بیات با بیان اینکه جشنواره فیلم خانواده هنوز مصوب نشده است، افزود: در سفر چهارم رئیس جمهور به همدان برگزاری جشنواره فیلم خانواده در همدان در حد یک پیشنهاد مطرح شد اما هنوز مصوب نشده است.

وی با بیان اینکه برگزاری بزرگداشت بین‌المللی میرسیدعلی همدانی قطعی شده است، افزود: با توجه به اینکه بودجه سال 91 هنوز به طور کامل و قطعی به تصویب نرسیده است، نمی‌توان به طور قطع از برگزاری بزرگداشت‌های مشاهیر استان سخن گفت.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول