اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور فرهنگی میراث فرهنگی کرمان‌:

مانور یگان حفاظت میراث فرهنگی در ‌کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان‌ گفت: مانور یگان حفاظت این اداره کل روز پنجشنبه 28 اردیبهشت جاری برگزار می‌شود.

مانور یگان حفاظت میراث فرهنگی در ‌کرمان برگزار می‌شود

‌محمدمهدی افضلی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مانور یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان روز پنجشنبه 28 اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی موزه‌ها، از محل اداره کل میراث فرهنگی کرمان تا گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: این مانور با هدف نمایش بخشی از تجهیزات و امکانات یگان حفاظت میراث فرهنگی انجام می‌شود.

افضلی افزود: در این مانور انواع خودروها، تجهیزات حفاظتی و مراقبتی در رابطه با حفاظت از محوطه‌های باستانی و آثار تاریخی در خیابان‌های شهر کرمان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تنها بخشی از توان یگان حفاظت میراث فرهنگی در این مانور حضور دارد، عنوان کرد: با توجه به وجود گسترده امکانات خودرویی و موتوری یگان حفاظت میراث فرهنگی، حدود 20 موتور کراس و 10 دستگاه خودرو در کنار 70 نیروی یگان حفاظت حضور دارد.

افضلی‌ خاطرنشان کرد: در زمان حاضر بیش از 240 نیروی یگان حفاظت در قالب 44 پایگاه حفاظت میراث فرهنگی به حفاظت آثار تاریخی و محوطه‌های باستانی می‌پردازند.

وی ابراز داشت: در دولت نهم و دهم با بهره‌گیری از توان نیروهای آموزش دیده و افزایش تجهیزات حفاظتی و رادیویی، میزان حفاری‌های غیر‌مجاز و تجاوز به حریم آثار تاریخی و فرهنگی به کمترین حد ممکن رسیده است.

مدیر امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان‌ با اشاره به اینکه استان کرمان 11 درصد از مساحت کل کشور را دارا است، افزود: با همکاری مثبت نیروهای انتظامی و امنیتی در پهناورترین استان کشور، عملیات حفاظت و مراقبت از آثار تاریخی به شکل مطلوبی در دست انجام است.

افضلی‌ گفت: اکنون حدود 650 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور در کنار صدها اثر شناخته شده دیگر در استان کرمان وجود دارد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول