اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهنوج:

حضور گسترده افاغنه غیرمجاز نتیجه کوتاهی مسئولان است

خبرگزاری فارس: فرماندار کهنوج با اشاره به حضور گسترده و بی‌رویه افاغنه غیرمجاز و تبعات منفی ناشی از آن در این منطقه گفت: این پدیده ناشی از ضعف و کوتاهی مسئولان است و باید با جدیت بیشتری وارد عمل شوند.

حضور گسترده افاغنه غیرمجاز نتیجه کوتاهی مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، عباس اطمینانی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون اتباع خارجه در شهرستان کهنوج با اشاره به حضور گسترده و بی‌رویه اتباع افاغنه غیرمجاز و تبعات منفی ناشی از آن اظهار داشت: این شهرستان خط مقدم حضور افاغنه است و ممنوع شدن برخی از مناطق نیز مزید بر علت شده است.

وی افزود: باید با این معضل بزرگ قاطعانه برخورد کرد تا زمینه حضور بیشتر این افراد از بین برود.

اطمینانی، این پدیده را ناشی از ضعف و کوتاهی مسئولان ذکر و تصریح کرد: باید با جدیت بیشتری وارد عمل شد و تصمیم‌ها و راهکارهای مناسب‌تری را اتخاذ کرد تا نتایج آن ملموس‌تر باشد.

وی ابراز داشت: در همین راستا باید اداره‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی به صورت هفتگی از تمام کارگاه‌ها و مؤسسه‌های دارای کارگر بازدید و گزارش کاملی از وضعیت اتباع خارجه شاغل در آنها به فرمانداری ارائه کنند.

اطمینانی عنوان کرد: اداره تعاون و دایره اماکن انتظامی باید با کارفرمایان متخلف و صاحبان منازل و واحدهای صنفی که در آنها اتباع افغانی سکونت داشته یا مشغول فعالیت هستند، برخورد قانونی انجام دهد.

فرماندار کهنوج گفت: نیروی انتظامی شهرستان کهنوج با همکاری فرمانداری باید طرح انتظامی برخورد جدی با اتباع افاغنه غیرمجاز را در سطح شهرستان تهیه و در اسرع وقت اجرا کند.

اطمینانی بیان داشت: شهرداری کهنوج نیز وسیله نقلیه مورد نیاز دایره اتباع پلیس اطلاعات و امنیت عمومی را برای جابه‌جایی اتباع خارجه به ویژه اتباع پاکستانی تأمین کند.

وی اذعان داشت: مجمع امور صنفی با همکاری دایره اماکن انتظامی و هماهنگی دستگاه قضا باید نسبت به برخورد قانونی با صاحبان واحدهای صنفی که در سال گذشته متعهد شدند از نیروی کار خارجی استفاده نکنند، اما باز مرتکب تخلف شده‌اند، اقدام کنند.

اطمینانی با اشاره به اینکه میدان ورودی شهر از سمت جاده قلعه‌گنج به‌عنوان محل حضور کارگران افغانی مشخص شده است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید در صورت مشاهده افاغنه در سایر نقاط با آنها برخورد کند.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول