اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان:

اتباع بیگانه در 40 شغل مجاز به فعالیت هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان گفت: اتباع بیگانه دارای مجوز اقامت در 40 نوع شغل مشخص و مصوب حق اشتغال و فعالیت دارند.

اتباع بیگانه در 40 شغل مجاز به فعالیت هستند
بهرام صمیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه اتباع خارجی در استان اصفهان بسیاری از مشاغل خدماتی را به خود اختصاص داده‌اند، اظهار داشت: اتباع خارجی بر اساس چارچوب ضوابط و مقررات و بر اساس مدت اقامت مندرج در کارت اقامت مشغول به کار می‌شوند.
وی گفت: استان اصفهان جزء استان‌های مهاجر پذیر کشور است و پذیرش مهاجر خارجی نیز در آن بسیار است.
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان افزود: اشتغال یکی از مهم‌ترین مباحث اتباع است که بنا بر مصوبات و مجوزهای صادره این افراد بر اساس کارهای تعریف شده حق اشتغال در 40 نوع شغل را دارا هستند.
وی بیشترین اشتغال اتباع بیگانه را در کارهای خدماتی و کارگری برشمرد و تصریح کرد: در اصفهان اتباع افاغنه بیش از سایر مهاجران خارجی مشغول به کار هستند.
صمیمی بیشترین مشاغل کارگری را در بخش سنگ‌بری‌ها، کوره‌های آجرپزی، ساختمانی، کشاورزی، دامپروری، مرغ‌داری و امور زیر ساختی دانست که افراد مهاجر و اتباع به آن مشغول هستند.
وی افزود: یک هزار و 500 نفر از کارشناسان خارجی در استان اصفهان در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند.
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان بیان داشت: این افراد همگام با سایر متخصصان ایرانی و از طریق کمیته فنی اشتغال با مدت مشخص اشتغال در ایران مشغول به کار هستند که به محض پایان یافتن مدت اقامت به کشور خود باز می‌گردند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول